Gå til innhold
  • Bli medlem

Petzl Swift RL, 900 lumen!


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år brukt en Petzl Nao av den gamle typen. Kanonbra lykt med godt lysbilde, lang batteritid, lett, og reactive lighting fungerer utrolig bra! Den har vel omkring 500 «ekte» lumen, fordelt på ett meget bra lysbilde.

Jeg kommer ikke til å bytte den ut fordi det er kommet noe nytt, det gjør det jo hele tiden. Men jobblykten, Petzl Tikka2, som jeg har brukt nesten daglig i 17 år nå, skal kanskje byttes i noe lett og lite.

Ser Petzl har kommet med en ny lykt. Liten i format, hele 900 lumen, batteriindikator, bare 100gram og oppgradert reactive lighting. Det virker nesten for godt til å være sant om en så liten og lett lykt kan ha nesten dobbelt så mye lys som en Nao, med brukbar batteritid 🤷‍♂️
 

I forhold til andre lykter jeg har hatt (Nitecore og LedLenser), synes jeg petzl har gitt veldig mye «mer lys per lumen», og veldig bra lysbilde.
 

Noen som har prøvd, eller sett lyset fra, Petzl Swift RL? Er det bra saker?

 

Bare synd de ikke er tettere enn IP44, for da passer de ikke så bra i kajakken 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.