Gå til innhold
  • Bli medlem

Argumenter for å kjøpe Keron 4GT


Anders P

Anbefalte innlegg

Hei,

eg står overfor eit ganske vanskeleg dilemma for tida. Eg eier allereie Hilleberg Akto, Unna, Staika og Saitaris. Saitaris er jo eit stort telt, med plass til fire. Problemet er at no er Hilleberg Keron 4 GT på tilbod på fjellsport i raud farge. Eg har frykteleg lyst på det teltet, men eg har vanskeligheiter med å finne rasjonelle argumenter for å kjøpe det.

Kva tenker folk om dette ?

Eg er for tida singel og har ingen barn, men planlegger å få alt dette på sikt.

Så det er dette eg slit med for tida. Takker for alle svar :) 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Fordi du har lyst på?
  • Fordi N+1 regelen gjelder fortsatt når du bare har 4 telt.
  • Fordi Keron 4GT er 16,6% lettere en Saitiris
  • Fordi Keron 4GT er mye enklere å sette opp en Saitiris
  • Fordi du da kan ta med deg mange venner på tur med Saitiris og Keron 4GT samtidig?

Trenger du flere argumenter? 😄

Endret av Terka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet enn se i beundring på noen som planlegger familieteltet før familien.

Jeg har selv Keron 3. Den fantastiske takhøyden og hvor enkelt det er å slå det opp for én person og få det stramt og fint, gjør at jeg insisterer på at Keron-serien er verdens beste tunneltelt. Ventilasjon og løsninger er topp hele veien.

Selv vurderer jeg et Allak, evt Staika, til kanoturer med samboeren, som begynner å vise interesse for den slags. Egentlig vil jeg bare ha et stort kupelltelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Keron 3 som brukes når kjæresten er med på tur.

Utover de rent praktiske behovene du måtte ha for et så stort telt med et så stort fortelt som Keron 4 GT, så er det en ting som er veldig bra med Keron: Det har inngang med myggnetting i begge ender. Man kan ha full gjennomlufting når teltet står i sola. Det er for eksempel veldig fint når man ikke kan/vil stå opp med sola og ikke kan slå opp teltet i skygge.

Keron 4 er et svært telt til en person da. Selv Keron 3 har i overkant stor plass til en person, passe plass til 2 som liker å ha litt plass rundt seg. Med GT-modellen (som jeg altså ikke har) har jeg hørt at det er plass til å ta med en hel sykkel inn i forteltet - uten at jeg kan gå god for akkurat det.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville personlig spart pengene, og heller slått til når tilbubet opphører. Da kan du bruke en av de mange rabattkodene FS har med 25% avslag, så får du teltet til 10496,- og ikke 10699,-. 
Fra spøk til alvor: Spør deg selv om du virkelig trenger dette teltet, eller om du skal spare pengene :). Skulle jeg kjøpt det, ville jeg personlig ha solgt et av de andre du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vanskelig med kjøpelyst.
Men det er ikke alltid det gir den gleden man forventer heller. Så klart spennende med nytt telt men du har mange fine fra før. Så nyfaktoren kan fort bli borte. Det er et stort og tungt telt  å bruke alene så det kan fort bli liggende etter de første turene. 
Mange som kjøper seg ting for å glede seg selv i hverdagen men den effekten er ofte kortvarig. En ny Iphone er litt bedre enn den forrige men etter litt bruk er ikke forskjellen så stor f.eks. 
Setter man opp en rasjonell analyse av ting man gjør med en kolonne med 1-10 på forventninger og en kolonne med 1-10 på opplevelse i ettertid vil man nok fort se at å kjøpe mye ikke svarer til forventningene over tid. Det er heller ting man gjør som kommer i pluss enn ting man kjøper.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.