Gå til innhold
  • Bli medlem

Store ryggsekker uten hofte-belte rotasjon


TomasF

Anbefalte innlegg

Har en gammel Norrønasekk på 100 liter. Denne har hofte-belte rotasjon. Hofte-belte roterer mye når jeg går i motbakker p.g.a. at hoften løftes opp når jeg løfter foten.

Hvordan er det  gå i motbakker uten denne funksjonen når man bærer tungt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Jeg har en Osprey Aether 85L (seneste modell) og den er det ikke noen rotasjon på i hoftebelte. Nå er kanskje ikke 20-21kg tungt for deg, men for meg så er det nokså tungt. - Med staver, som jeg alltid bruker, går det fint å gå i oppoverbakker. 
 

Generelt liker jeg ikke ha for mye av belastningen på hoftebelte/hoften når jeg bærer over ca 15kg. 
 

Jeg savner ikke roterende hoftebelte når jeg bærer «tungt» i oppoverbakker.
 

 

Endret av Gjest
Alltid en grunn for å redigere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har prøvd sekkar både med og utan rotasjon.

Som med so mykje anna er det både fordelar og ulemper .

Men eg vil sei det er mest fordelar med ledda/roterande belte.

Som trådstarter etterspør : eg synest det er lettare i bakkane med roterande , dar ein må ta litt "høge" steg av og til.

Blir mindre trøytt då vekta fordelar seg betre på hoftene.

Det er og mindre sjangs for gnag / trykkpunkt med roterande, men dette avheng meir av passform osv.

Endret av Bugten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.