Gå til innhold
SondreW

Utstyr som DU er SKIKKELIG fornøyd med!

Anbefalte innlegg

Kajakk: Norse Freyja. Jeg blir bare mer og mer fornøyd med denne! :) 

Ski: Åsnes Falketind. Jeg bruker bare disse omtrent. I bakken, på toppturer, og i kupert fjellterreng.

Sovepose: Cumulus Alaska. MYE bedre kvalitet enn den relativt kjipe warmpeace Viking 600 posen jeg har.

Brenner: MSR XGK II (Stivt rør) med MSR Trillium base. Lett, stødig, pålitelig og enkelt å forvarme med bensin på tanken. Kan løftes rundt om kring mens den er i gang, og kan settes rett oppå ett skumunderlag uten at det smelter.

GSI Haulite 1,8 liter Tea Kettle: Romslig og lett kjele med stor åpning. Perfekt til snøsmelting og når man er flere på tur! Kan fylles til randen med kokende vann/snø, og man trenger ikke være redd for å søle eller at knipehåndtaket til gryta skal løsne ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey. Skjønner ikke greien med hvorfor telt, sovepose, ryggsekk, liggeunderlag, og nå framkomstmidler skal være unntatt? 
Er det pga. vekt, størrelse eller pris? 🤷‍♂️

En z-lite brukes som både sitteunderlag og krakk, mens ett oppblåsbart liggeunderlag blir stol med stoltrekk, i nettbutikken ligger alt under liggeunderlag 😐

Sko, skisko, truger, spark og ski er framkomstmiddel, mens pulk er en erstatning for ryggsekk. 🤔

🤷‍♂️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 minutter siden, torese skrev:

Sikkert av den enkle grunn at det finnes 100vis av tråder som dekker disse temaene.

På samme vis som stekepanner, fotposer, stoler, stoltrekk, kjeler, vannposer, fiskeutstyr og ikke minst brennere? 🤔

Endret av Marius Engelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, foroll skrev:

Jeg spør av nysgjerrighet: Hva er det du opplever som betydelig bedre med Cumulus og kjipt med Warmpeace?

Lekker mindre dun, bedre glidelås som ikke hekter seg, klaffen er fyldig og mye bedre designet, soveposen holder formen skikkelig bra (den «står av seg selv») og mindre kjangs for kuldebroer.

Warmpeace er generelt slappere, lekker mer dun, klaffen er slapp og dårlig fyllt, klaffen får lett tomme felt om man ikke fordeler dunet perfekt), man må jobbe mer med å fordele dunet bra, posen har vert inne til etterfylling av dun pga. ett tomt kammer, glidelåsen hekter seg lettere.

Vel og merke er Viking 600 en 3-sesong pose, cumulus alaska er en vinterpose, men forskjellen er stor av andre grunner.

Endret av Marius Engelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, Emanuel Desperados skrev:

Men hvis jeg skulle nevne èn ting fremfor alt, som virkelig har bedret teltlivet på vinteren, blir det definittivt Bernie Dawg silent cap til multifuelen. Du verden for en åpenbaring den lille saken har vært. Å gå i fra jetmotor bråk til behagelig stille summing har rett og slett vært helt nydelig. Terningkast 6!

Skjult lenke - logg inn for å se den

Beklager avsporingen.

Men jeg husker fra perioden før disse silencerene ble populære, så ble stillebrennere her på forumet nærmest beskrevet som søppel sammenlignet med bråkebrennere.

Susen fra bråkebrenner var som terapi for ørene, og fraværet av bråket var en sikkerhetsrisiko man ikke ville utsette seg for.

Rart hvordan tidene forandrer seg her inne 😂😂😂

(Nb! Jeg sikter ikke til DEG, dette var bare en genrell betraktning ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, frankdrebin skrev:

I ren protest fører jeg opp min Viking 600 som utstyr jeg er SKIKKELIG fornøyd med ^^, 
(Her føler jeg meg truffet. Jeg kjører Viking 600 mesteparten av tiden. Er jo utrolig mye for penga! Kan du utdype hva som gjør at du er misfornøyd med?)

Jeg har også en Silky bigboy 2000 samt en gransfors bruk liten skogsøks som alltid er med på tur. 

På 20.1.2020 den 22.13, Marius Engelsen skrev:

Lekker mindre dun, bedre glidelås som ikke hekter seg, klaffen er fyldig og mye bedre designet, soveposen holder formen skikkelig bra (den «står av seg selv») og mindre kjangs for kuldebroer.

Warmpeace er generelt slappere, lekker mer dun, klaffen er slapp og dårlig fyllt, klaffen får lett tomme felt om man ikke fordeler dunet perfekt), man må jobbe mer med å fordele dunet bra, posen har vert inne til etterfylling av dun pga. ett tomt kammer, glidelåsen hekter seg lettere.

Vel og merke er Viking 600 en 3-sesong pose, cumulus alaska er en vinterpose, men forskjellen er stor av andre grunner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arcteryx Atom AR. Lett, kul, og overraskende varm jakke, god hette, tåler fukt. Blir brukt MYE mer enn dunjakkene, og er lett å vaske! 👍

Arcteryx Atom LT er også meget bra som lett varmejakke under aktivitet eller mellomlag 👍 (Men plagg som skal brukes utelukkende som mellomlag, liker jeg best tynn ulljakke/genser med hel glidelås foran.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.