Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifeller- randonee


Terka

Anbefalte innlegg

Har ikke kjøpt skifeller på noen år, så hva er prima nå om dagen med tanke på feste, glid, limkvaliter, og holbaret?

  • G3 Alpinist +
  • Black Diamond GlideLite Mohair Mix
  • Pomoca Climb Pro Mohair
  • Andre?

Tidligere så har det vært dårlig lim på en del G3 feller, er det fortsatt et issue? (Limet på på de eldste  BD fellene mine har holdt i 15+ år og still going strong.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for anbefalinger! 

Til Völkl Nunataq har jeg skifeller fra samme merke som er spesifikt for skimodell og skilengde, mens til Åsnes Falketind har jeg kutta til gamle BD feller som helfell (spikerfeste) samt har div kortfeller for litt glid og feste bortover.

Ser at jeg kan få Pomoca Climb Pro Mohair til halve prisen av Pomoca Race 2.0 så det er en reell faktor det også.

Samtidig så er store forskjeller på glid  merkbart på langturer hvor det ikke bare er opp og ned.

https://www.outdoorgearlab.com/topics/snow-sports/best-climbing-skins

Edit: Dette blir da feller til en "mellombred" ski og ikke de skiene nevnt lenger oppe.

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terka skrev:

Pomoca Climb Pro Mohair til halve prisen av Pomoca Race 2.0

Climb pro mohair er kanskje også en veldig bra skifell? 🤷‍♂️

Er det ski med racefeste i tupp? (Da kan du kappe fellen 15 cm fra bakskien, og fortsatt fjerne fellen uten å ta av skiene).

Skal du ha feller uten racefeste i tupp ville jeg hatt bakfeste for å kunne dra av fellen uten å ta av skiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.