Jump to content

Hva slags drivstoff bruker du om vinteren?  

52 members have voted

1. 1. Hva slags drivstoff bruker du om vinteren?

• Primus powerfuel
    • Biltema 4T Alkylat
    • Fritidsparafin
    • Felleskjøpets 4T Alkylat
    • Jula 4T Alkylat
    • Kemetyl 4T Alkylat
    • Cirkle K 4T Alkylat
    • 95 Blyfri
      0
    • Diesel
      0
    • Colemanfuel
    • Winter gas

Recommended Posts

Annonse
Posted
5 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Komplett ubrukelig undersøkelse så lenge du ikke kan krysse av mer enn ett alternativ

Tenkte det samme, men sist kjøpte jeg en del liter fra biltema og de bruker jeg fortsatt. 

Posted
På 18.1.2020 den 19.36, Anonsen skrev:

Ser også en del har gått over til tennvæske nå som vanlig parafin har blitt vanskeligere å oppnå.

Ikke noe nytt! Jeg har "altid" brukt tennveske siden jeg fant ut det luktet mindre enn fyrings- og fritidsparafin og det er en gang på 1990-tallet! Parafin ersikrere enn de ulike bensiner. Gammel diskusjon med bl.a. primus entusiastene "Runegut 123" (ikke aktiv lenger) og DSK fra 2010.

Elgen

Posted
Just now, elgen said:

Ikke noe nytt! Jeg har "altid" brukt tennveske siden jeg fant ut det luktet mindre enn fyrings- og fritidsparafin og det er en gang på 1990-tallet! Parafin ersikrere enn de ulike bensiner. Gammel diskusjon med bl.a. primus entusiastene "Runegut 123" (ikke aktiv lenger) og DSK fra 2010.

Elgen

Sa aldri at det er noe nytt, har bare lagt merke til at mange som pleide å bruke grønn fyringsparafin har gått over til tennvæske på grunn av forbudet som tredde i kraft nylig. Selvfølgelig har noen brukt tennvæske lenge, men en del har frem til nå brukt grønn fyringsparafin fordi det kostet rundt halvparten av hva alternativene gjorde.

Posted

Jeg kryssa på den kjøpte sist, men jeg er ikke så nøye på det, bensinbrennere får alkylatbensin av tilfeldig merke men fargeløs,  Optimus Nova får det jeg har slump av, og det går bra, ofte med blanding.  Bruker filtertrakt.

dsk