Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur i Jotunheimen for nybegynnere


Fjellsnella

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som er veldig glad i å være ute. Jotunheimens topper og daler har jeg gått mye i på vår/sommertid men har vært lite ute på lengre skiturer om vinteren. Har lyst å prøve meg på ski og tenkte kanskje fra Gjendesheim til Glitterheim? Jeg er i normalt god form. Er dette en tur som er grei å gå? Hva slags ski må jeg ha? Er det merkede løyper? Hvor krevende er det? Håper noen kan bidra med tips og erfaringer til en rookie😅 Kom gjerne også med tips til andre flotte skiturer. Tidspunkt: mars/april

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ski er ikke akkurat mitt kunnskapsfelt men for å komme med noen tanker om saken som ganske så fersk på ski: 

ut.no er kjekt, der er det rutebeskrivelse på turen https://ut.no/rutebeskrivelse/136603 med gpx. spor, jeg ville tatt turen når det er vintermerka løyper (og pent vær) Oversikten over vintermerka løyper er fin for å se andre mulige turer også.

ang. ski, jeg hadde gått for et par fjellski, men som er smale nok til å passe i løyper ved behov. Skal du ikke ha med deg hund hadde jeg tatt et par med stålkanter (dette er en personlige preferanse, livet mitt ble bedre etter at jeg oppdaget fjellski, så skal ikke si at det ikke er mulig med langrennsski altså) Sikkert noen ski-kyndige folk som kan bidra her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Heriks skrev:

Ski er ikke akkurat mitt kunnskapsfelt men for å komme med noen tanker om saken som ganske så fersk på ski: 

ut.no er kjekt, der er det rutebeskrivelse på turen https://ut.no/rutebeskrivelse/136603 med gpx. spor, jeg ville tatt turen når det er vintermerka løyper (og pent vær) Oversikten over vintermerka løyper er fin for å se andre mulige turer også.

ang. ski, jeg hadde gått for et par fjellski, men som er smale nok til å passe i løyper ved behov. Skal du ikke ha med deg hund hadde jeg tatt et par med stålkanter (dette er en personlige preferanse, livet mitt ble bedre etter at jeg oppdaget fjellski, så skal ikke si at det ikke er mulig med langrennsski altså) Sikkert noen ski-kyndige folk som kan bidra her :) 

Takk, Heriks! :-)  Dette er virkelig ikke mitt felt kunnskapsfelt heller så setter stor pris på all hjelp jeg kan få fra dere her inne. Da skal jeg kikke litt på fjellski, har nemlig bare langrennski i dag som blir brukt på koseturer i marka og omegn. Håper på å få noen tips til fine dagsturer fra hytte til hytte i Jotunheimen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.