Gå til innhold
  • Bli medlem

Ditt beste tips i kjipt vær?


Fjellfilmeren

Anbefalte innlegg

I år er det usedvanlig grått og trist ute. Glissen snø i fjellet, og brunskog under 400moh. Hva er ditt beste tips til koselige aktiviteter for å overvinne dørstokkmila når naturen er på sitt kjedeligste? Ca. 6 grader og meldt litt regn her og der de neste 10 dagene. Flatt og kjedelig lys. Ikke bilvei opp til skiføre de nærmeste 2-3 timene i bil heller.

 

9032D4C2-9F0D-4952-95DC-8BD3D8B8042B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter i samme situasjonen selv. Trening på treningssenter gjør jeg nesten daglig på denne tida av året. Er nok mest styrke jeg leker med, men pleier å sette igang med kondistrening i tillegg så fort vi tipper over i februar. Ellers så utnytter jeg de få dagene i helgene som er oppholdsvær eller enda bedre, kanskje med et lite solglimt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et slag for glamping i går. Tok et søk i "overlanding" miljøet og fant en fin plass man kjørte bil inn til. Satte opp lavvo med ovn, tok med god mat, drikke isborr, dårlig humor, godt selskap og hadde en fin kveld og morgen/formiddag i dag før man hev alt i bilen og kjørte hjem for å hilse på familien. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke heilt klart kva du ønskjer å oppnå. Personleg meiner eg at viss det er først treningseffekt du er ute etter, så er det ingenting som slår trening på eit treningssenter eller trening heime på stuegulvet med vekter, kettlebells eller kroppsvektstrening. Når det er sagt er det mange som synes denne type trening er uuthaldeleg keisam. Difor kan det jo vare lurt å gå ein tur i staden for å gjere ingenting, i tillegg til at tur er gøy i seg sjølv. 

Når veret ikke er fantastisk eller eg føler meg lat bruker eg å gå meg ein kort tur i nærmiljøet. Eg byrjar turen fra husdøra og så går eg langs vegen eit stykke og så går eg til ei strand eller ein fin plass inne i skogen. Eg går så langt eg gidder. Når eg er lei stopper eg og koker kaffe og lager meg av og til tomatsuppe viss eg gidd. Viss du lager bål så blir det jo enda koselegare. Så går eg heim. 

 

**

Viss målet ikke er trim, men berre det å kome ut, så kan du jo også vurdere å bruke båt (viss du har) og så reise ut til ei øy, og så lage kaffe/tomatsuppe/pølse og brød eller noko liknande der. Det same kan gjerast med bil. 

Eit veldig tjukk dunjakke og gode stillongs hjelper viss du er redd for å fryse når du står stille og har pause. 

Endret av Anders P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fjellfilmeren skrev:

Er egentlig bare ute etter inspirasjon. Å trene inne er uutholdelig kjedelig. Kan til nøds sykle på ergomentersykkel med Lars Monsen eller "influencers" med MTB på Youtube på skjermen.

Så kanskje noen andre har spennende remedier når været ikke spiller på lag.

Skriv en liste over steder du vil/skal/ønsker å besøke. Er du litt sånn som liker å putle med småting og sette ting i system, så lager du et vision board med steder i prioriterte rekkefølger osv. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men jeg er samtidig sånn at hvis du drar et sted i dårlig vær, så har du egentlig ikke vært der. Toppturer gjelder ikke hvis det er dårlig vær. Du kan ikke krysse av Galdhøpiggen som besteget hvis du gjorde det i tåke (ref. boka til Are Kalvø). Da må du jo tilbake igjen for å se utsikten ordentlig liksom. Så for meg blir det en liste med dobbelt opp av turer 😅

Tar en tur på sykkel nå, med lykt og Are på ørepluggene. Gøy kan jeg ikke si at det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte turer med tarp funker for meg. Får uansett ikke tid til så mange flerdagsturer på denne tida av året på grunn av jobb. Så, finne et koselig sted under tregrensa, opp med tarpen før man slår opp teltet - da kan det være ganske hyggelig å ligge og høre på regnet mens man spiser noe god mat og er varm og tørr inne i teltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.