Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til turbukse for bredrævede damer


foroll

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe en turbukse til samboeren, men vi har strevd litt med å finne noe som passer godt. Hun er fra et europeisk land på den andre siden av Pyreneene, og har former deretter. I tillegg er hun nokså lav på rundt 158 cm. Blant det hun har prøvd litt av finner vi Fjällräven og Bergans, men blir gjerne for trang over ræva, rundt magen hvis buksa er høy i livet, og/eller altfor lang rundt leggene.

Buksa skal brukes hele året, til litt rolige markaturer på ski, soppturer i skogen, vandringer i fjellet, og en og annen overnatting. Åpen for både klassisk turbukse i polyester/bomulls-blanding, softshell, skall, etc. Det eneste absolutte kravet er at den må være vindtett, høvelig funksjonell og myggen må slite med å stikke gjennom. Er den ikke vanntett supplerer vi med billig regnbukse typen Stormberg, Jula eller lignende. Blir neppe brukt supermye så pris bør helst ikke være for høy, men ikke tenkt på noen spesiell pris.
 

Noen damer der ute med tips til hvilke bukser/merker som kan være verdt å undersøke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergans har short modellar, likens Pinewood. Eg har ei frå sistnevnte.

Den sitt fint i livet og er passe lang i den str som går over rompa. Eg har dog ikkje spesielt mykje rundt livet/mage, så dersom kjærasten din har litt der så vil den truleg verte ukomfortabel/trang.

Då trur eg kanskje nokre av bergansmodellane som kjem i short er betre. Dei vert som regel alt for store i livet på meg når eg får dei over rompa, så der er nok meir plass til mageformer enn i pinewoodbuksa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.