Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny lett, 3S synt-pose til Fruen. HELP!


turboms

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skal oppgradere soveposen til fruen i forkant av en 30d tur i Canada neste år, og Lemmenjohki/Anarjohka nå i sommer. 

Hun har i dag en Mammut MTi 3S pose med comf +2, TL-4. Denne har vist seg å være varm nok for henne, så jeg vil holde meg i den samme temp-sonen. 
MEN! Faenskapet veier 1400g og tar halve sekken, så her er eneste kjøpsgrunn å gå NED i volum og vekt. 

Utfordringen ligger i at madamen ha syntetisk pose, og der har jeg relativt lite erfaring om hva som finnes på markedet for kvinner. 

Har foreløpig funnet denne som et alternativ: https://www.fjellsport.no/mountain-equipment-nova-ii-wmns-long-ink-pumpkin-spice.html?q=mountain equipment womens 
Der barberer vi av 200G, og den ser noe vassere ut med comf på -3 mot mamutens +2. 

Jeg vil helst så langt ned i volum (primært) og vekt som mulig på denne posen, samtidig som vi holder oss i samme comfort-range. 

Hvilke andre alternativer har vi her ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammut har syntetposer for menn, med smalere passform, som kan velges i kortere lengder (skittfiske.no med flere). Det er vel eneste måten å få ned volum på syntetpose. Dameposene er store i forhold til herreposer ofte.

 

mountain hardwear har også noen smalere mumiemodeller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha dobbeltsjekket T-comf som er oppgitt på fjellsport. Jeg har opplevd flere ganger at disse Nova-posene er feilmerket i nettbutikker, med T-lim oppgitt som T-comf. 

Hva med denne? T-comf 0 og 1180 gram:

https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/mountain-hardwear-hyper-lamina-flame?att=UkVH

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.