Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjell på gammel og ny Bergans alpinist 130l


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Hallaien...

Jeg har en Bergans Alpinist 130 l kjøpt i 2010. Den har blitt brukt mye og jeg har stort sett vært fornøyd. Problemet er magebeltet. Når jeg har de virkelige tunge børene blir magebeltet for hardt og ubehagelig. Det samme gjelder for så vidt skulderreimene også. I den anledning har jeg vurdert å kjøpe samme sekken bare i årets modell. Noen som har en formening om at magebeltet er mer behagelig på den nyeste/ nyere modellen? 
 

Jeg lurer også på om det kanskje er mulig å kun bytte ut det gamle magebelter med et nytt, sekken fungerer jo bra ellers og litt voldsomt å bytte ut hele sekken når det kun er magebeltet som er problemet. Får ta kontakt med Bergans direkte om dette, men om noen skulle har erfaring/mening om dette så er det bare å hyle ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en enda eldre, trolig handlet ca 2000. Min favoritt til tung last, til lettere turer bruker jeg en Osprey 105. Jeg har samme oppfatning at magebeltet ikke er av de mest komfortable, men har akseptert denne skavanken da dette ikke er sekken jeg bruker for de lengste turene, men når ting skal bæres inn til en camp osv...

Den lettere sekken har jeg ikke sjans til å bære 30-40-kgs last med, det går tålelig greit med Alpinisten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Jeg har en enda eldre, trolig handlet ca 2000. Min favoritt til tung last, til lettere turer bruker jeg en Osprey 105. Jeg har samme oppfatning at magebeltet ikke er av de mest komfortable, men har akseptert denne skavanken da dette ikke er sekken jeg bruker for de lengste turene, men når ting skal bæres inn til en camp osv...

Den lettere sekken har jeg ikke sjans til å bære 30-40-kgs last med, det går tålelig greit med Alpinisten...

Har en Osprey 105 jeg også. Veldig god sekk, men som du sier tåler den ikke samme vekta som alpinisten. Dessuten får jeg plass til mye mer i Berganssekken. I sommer fikk jeg plass til alt utstyret til meg, fruen og poden. Tung, men det gikk fint. Men var da plaget med det magebeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.