Gå til innhold
  • Bli medlem

Viglsjøen Tydal/Røros


Håkon_S

Anbefalte innlegg

Annonse

På sommerstid så er det flere muligheter, sjøl har jeg padlet Rien og til Langen og gått derfra og opp. Det er en grei tur. Skal du gå så er det nok kjappest fra Haugavolden og opp, mange sykler da inn dit før stigningen.

På vinterstid vet jeg ikke, jeg tror det varierer. Og det er nok avhengig av hvor samene kjører, det er muligheter for gode skuterspor etter de opp mot det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rien til Langen har noen små fine bekker og elver i mellom seg. Fine håer der, med gode teltplasser og fin stekaure for kvelds i småtjønnene der.

Nydelig strand på nordsida av Langen sjøen, derfra kan du sette igjen kano og gå via Knugltjønna og opp. Du kommer da på motsatt side av der Gamma er, men er fine stier på begge sider av sjøen om du har tenkt deg dit. Det er  storaure i både sjøen, men også i de små vannene på vestsida. Har sjøl ikke fått noe storfisk,  men jeg er en utålmodig fisker... Svigers har flere 2-3 kilos aurer som er tatt der.

Endret av Røros Guide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bare vært i områdene sommer/høst å da har jeg brukt båt over Rien. Men liker idéen din, kunne tenkt meg innover der vinterstid, veldig fine områder :)

Jeg vet at noen drar inn med skuter fra svensk side, å går siste biten med ski og pulk fra grensa. Mulig det kan være større sjans for å kunne følge en led fra svensk side enn norsk.

Snøforholdene under tregrensa rundt Røros er ikke så gode akkurat nå. Veldig lite hold i snøen.

Mitt beste tips er å ta en telefon til Aursunden fjellstyre å spørre der, sikkert noen som kan være behjelpelig med tips til rute. 

Endret av Kristoffer Sandnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.