Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til hund ved vintercamping


villio

Anbefalte innlegg

Jeg skal på tur med hunden min, og det er første gang jeg har han med på tur om vinteren. Derfor lurer jeg på hvilke erfaringer dere kan dele ang. sovesetup for hunden.

Vi skal ikke sove i telt, men under tarp/åpen himmel (avhenging av vær). Når vi har sovet ute om vår/tidlig høst har han sovet inntil meg, oppå et liggeunderlag, og med et ullteppe over seg, men tenker at det blir for lite når det er minusgrader ute.
 

Ser at det finnes egne soveposer for hunder, men er det et like greit alternativ å donere en av mine gamle soveposer? Eller må jeg gå til innkjøp av jervehiet/jægerens hvilepose?

PS. Det blir nok ikke kaldere enn -10, og hunden min har dobbel pels unntatt på magen.

Takk på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sitat

3 timer siden, villio skrev:

Ser at det finnes egne soveposer for hunder, men er det et like greit alternativ å donere en av mine gamle soveposer? Eller må jeg gå til innkjøp av jervehiet/jægerens hvilepose?

 

Jeg brukte gammel sovepose på doberman og det fungerer greit.
Men når jeg ser de jeg kjenner ruller ut Jervenhiet så er ikke jeg i tvil hva jeg hadde
kjøpt nå :)
Hvorfor har den blitt en storselger blant redningstjenesten og veldig mange jegere?
Jo, fordi ikke noe annet er i nærheten i handelen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker på diy dog sleeping bag på YouTube er det en fyr der som lager en hundesovepose av sin gamlesovepose til sin hund med temmelige enkle midler, på den jeg så lagde han den til en boxer. 

 

Så bra ut gjorde den også, og lett og få tilbake i kompresjons posen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.