Gå til innhold
  • Bli medlem

Passer Fjellpulken Drag Standard til Paris Pro Expedition transportpulk til de hullene som er laget fra før?


Sokido

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...
På 9.1.2020 den 23.24, Brennern skrev:

Festet min med dragfeste, men en mulighet som noen gjør er med reimer i de to hullene. 

Ble litt usikker på dette med å feste dragfestet i pulken, kan det føre til at det blir noen svakheter ved festet? Tenker på brister eller lignende? Borret du bare vanlige hull?  Har du bilde av hvordan du har festet de? Ser for meg at det blir mer stabilt med dragfeste kontra reimer, men ikke sikker... andre som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg borret hull først og naglet fast. Jeg har prøvd å gjøre endel research da jeg er fersk selv i forhold til pulk. Finner jo mye om denne Parispulken, men har ikke lest om noen som har hatt problem med at festet ryker eller plasten sprekker. Jeg har kun brukt den på noen småturer hvor en gang pulken var fullastet og veltet på siden, men ingen ting svakhet å se. Jeg planlegger en lengre vidda tur og da har jeg tenkt å ha med reimer eller strips i backup i tilfelle. 

received_513114832612625.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Brennern skrev:

Hei! Jeg borret hull først og naglet fast. Jeg har prøvd å gjøre endel research da jeg er fersk selv i forhold til pulk. Finner jo mye om denne Parispulken, men har ikke lest om noen som har hatt problem med at festet ryker eller plasten sprekker. Jeg har kun brukt den på noen småturer hvor en gang pulken var fullastet og veltet på siden, men ingen ting svakhet å se. Jeg planlegger en lengre vidda tur og da har jeg tenkt å ha med reimer eller strips i backup i tilfelle. 

received_513114832612625.jpeg

Tusen takk for bilde og det er nok lurt som du sier å ha med seg reimer/strips i tillegg. Brukte strips i helga, og det funket veldig bra når jeg strammet de godt til..Først var de for slakk og da røyk ene... Har du lest noe om hvordan strips holder når det er veldig kaldt som f.eks -15 -20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, whistler skrev:

Kjøp dragfester fra Fjellpulken og pop fast. Gjorde det på min Paris for 5 år siden og det har ikke vist noen tegn til svakhet. Eneste som har røket er en skinnreim, så jeg har alltid en ekstra med.

Takk for deling av dine erfaringer og for tipset om ekstra skinnreim. Er det reim av skinn som er anbefalt å bruke til dragfeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.