Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellsport. "Ikke på lager".


Hege P.

Anbefalte innlegg

1. Januar handlet jeg i nettbutikken til Fjellsport. Ordrebekreftelse kom raskt, men bare minutter senere kom en melding om at varen ikke kunne sendes fordi den ikke var på lager. Jeg fikk valget mellom å vente, eller avbestille. Jeg avbestilte.

Nå 8. januar er beløpet enda ikke tilbakeført til min konto, og det ser ut til å drøye før jeg får svar på spørsmål til dem om dette på epost. Er det vanlig at det tar flere dager (har jo ikke fått dem enda, så det kan jo gå uker for alt jeg vet) før slike beløp blir tilbakeført? Venter jo på å kunne handle noe annet et annet sted.

Er ikke klage på Fjellsport dette, bare lurer på vanlig praksis i slike tilfeller.  :)

Endret av Hege P.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs veldig på hvordan du har betalt, men er helt vanlig at kontooverføring tar 1 uke eller mer, pluss bankens tid. Har du betalt med faktura fra Klarna bruker de gjerne 2 uker. Det gjelder de fleste nettbutikker jeg har vært utfor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Mulig jeg bare er utålmodig, hehe. Betalte via PayPal og kort.

 

5 minutter siden, Marius Engelsen skrev:

Har opplevd svært dårlig kundeservice der selv ganske nylig, og de kan være treg med å svare...

Dersom det viser seg å være samme tilfelle her har de mistet en kunde, men vi får vente litt til, tenker jeg. Jeg hadde hatt mer noia om jeg hadde handlet i en ukjent butikk.

Endret av Hege P.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte tre varer fra Outnorth 20/12. Da hadde de alle varer unntatt én på lager, og den stod det at skulle komme inn på lager 22/12. 3/1 fikk jeg beskjed om at den tredje varen ble en god del forsinket, så jeg kunne kontakte den på tlf om hva som skulle gjøres. Det ble gjort innen en time og jeg ba de fjerne varen fra ordren, og da ble jeg forsikret om at den skulle sendes umiddelbart. Det var altså 5 dager siden, og ennå er den ikke sendt. På Mine sider står det at den er klar til pakking.

Jeg har handlet lite fra Outnorth før, men en del fra Fjellsport, og Fjellsport har alltid vært raske til å sende ting avgårde. Den ene gangen én del av ordren var forsinket der sendte de det andre i forveien uten ekstra porto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var første nyttårsdag da jeg bestilte -og avbestilte. Siden har det jo vært helg også. Men det skal vel ikke være så vanskelig å tilbakeføre et beløp i disse digital -tider. Ved kjøp forsvinner jo beløpet ut av konto umiddelbart. Slik jeg forstår det blir beløpet "reservert", altså kjøper mister tilgangen til det selv om det egentlig fortsatt står på kontoen. Ved avbestilling bør det da bare for butikken å oppheve reservasjonen. Beløpet blir fysisk trukket fra konto når ordren pakkes og sendes.

Dersom jeg har forstått det riktig. Stemmer dette skjønner jeg ikke hvorfor det skal ta dager eller uker.

Endret av Hege P.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskap som Klarna og Qliro holder nok på pengene så lenge de kan. Det samme gjør bankene. Alle summene de skal betale tilbake i løpet av ett år er store, og om de sitter på hver krone i 7 dager i stedet for 1 dag utgjør det nok mer enn bare småtterier i renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt pussig, de pleier jo ikke trekke før tingene blir sendt. Siste handel jeg gjorde der var det noe som ikke var på lager. Da ba jeg om å få det delt opp, og de sendte først det som var på lager - og tok for betalt for det, så tok de betalt for resten når det var kommet og ble sendt. Men jeg brukte Klarna og kort, mulig Paypal gjør det annerledes. Da spørs det om ikke det er de som er bøygen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke denne saken spesielt, men det er en del av oss som har PayPal konto som ikke tar i mot penger. Dette er det mange som ikke er klar over, men jeg har refundert en del penger på PayPal og fått pengene i retur med beskjed om at mottaker ikke har aktivert denne funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kunde får ordrebekreftelse har handelen gått igjennom. Blir det noe kluss underveis (eks. ikke dekning på kjøpers konto) blir prosessen stoppet. I dette tilfellet var jeg inne på nettbanken straks etter handelen for å se hvor mye det stod igjen på kontoen. Da var beløpet allerede tatt fra kontoen, altså reservert. Men siden ordren ikke var sendt var det slik jeg forstår det heller ikke overført til selgers konto enda. PayPal skal slik jeg har forstått det fungere som et mellomledd mellom kjøper og selger, en sikkerhet for at handelen ikke er svindel. Jeg har brukt PayPal lenge, og har aldri hatt noe trøbbel der.

Dersom selger ikke får til å tilbakeføre bør han jo informere kunden om dette så raskt som mulig. Dersom ikke noe har skjedd innen mandag i neste uke vil jeg rett og slett ringe Fjellsport og spørre. Kanskje de står på hodet i årets vareopptelling og kun slurper i seg en kopp kaffe og en smultring før de teller videre?

Men de bør svare på telefonen! Dårlig kundekontakt er drepende for en butikk. ;)

Endret av Hege P.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra Fjellsport:

"Hei Hege,

Beklager at refunderingen ikke har funnet sted. Vi skal få fikset snarest så får du en bekreftelse fra Klarna så snart dette er ordnet."

Mitt svar til dette:

"Takk for svar! Jeg har fått låne et brød av naboen, så den store krisen er foreløpig avverget. ;)"

Så da, så. :)
 

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.