Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondane 3 trek camp.


Steeltrojan

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg driver og skal kjøpe et nytt telt og har naturlig nok sjekket Finn.no der det er noe muligheter. Det jeg ser er at helsport selger et Rondane trek 3 camp inkl footprint til 2799. Total vekt er oppgitt som 3.15 kg samtidig som den tidligere modellen er oppgitt å være på 2.5 kg. Noe jeg da lurer på først er om den totale vekten på den førstnevnte er inkl footprint da dette ikke fremkommer. Vekt betyr like mye som pris for meg og optimalt sett så hadde jeg gjerne kjøpt et brukt 2-manns telt om noen har det til overs men går for denne dersom vekta uten footprint er rundt 2.5. Noen som har erfaring med dette? 

Endret av Steeltrojan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står ikke spesifikt at totalvekten er 3,15 kg. Sannsynligvis gjelder dette kun telt + stenger, mens plugger (0,25 kg) og repkit (0,15 kg) kommer i tillegg. Altså totalt 3,55 kg. Med footprint bikker du 4 kg. Tipper at den tidligere modellen du henviser til er "ikke-camp-modellen" Rondane 3, altså med en stang mindre og mindre fortelt. Hvis du dobler budsjettet finner du superlight-varianten til halve vekta på Helsport-outleten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for svar 🙂

Ble en pent brukt Rondane 3 fra 2006 på meg og fikk denne til 2500. Vekta er lavere en på trek serien (2,2 kg) samt at den er veldig kompakt i bagen mtp størrelsen. Tror den holder litt bedre i lengden en superlight serien grunnet litt tykkere materiale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.