Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Rottefella Super Telemark med stive stag


Omnilite

Anbefalte innlegg

Rottefella har omsider kommet med et alternativ til Voile 3pin! 

Super Selemark har nå kommet med Stive stag med fjærer. Tåboksen er den samme som før, men nå med feste til stag som er avtagbare med snapfeste, noe som gjør den til Hardwire.

Er ikke lagt ut på sidene til Rottefella enda, men Oslo Sportslager hadde det med i sitt ferske nyhetsbrev. Mer prisgundtig enn Voile (1399,- i nyhetsbrevet)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
På 25.1.2020 den 8.31, AmundJS skrev:

Er det oppgraderingsverdig å gå ifra Riva 3 til nye rottefella super telemark med wire? 

Spørs hva du tenker å bruke den til; Riva 3 syns jeg ikke funger å gå med, så hvis det er bruken er det en oppgradering. Hvis Riva 3 brukes på toppturski med feller så er Voile Switchback et bedre alternativ. Hvis Riva 3 brukes på vanlige telemarkski for bakke så er tåbøylen unødvendig, men det minker på alternativene på 75 mm.

Jeg har kjøpt Super telemark med wire som erstatning for Riva 412 på Fischer E109, og den er bedre å gå med selv om Riva 412'ene mine har pivotpunktet for kabelen i fremste posisjon (jeg prøvde først med bakre, og da fikk jeg for første gang gnagsår på hælene). Det gjenstår dog å prøve bindingen i nedoverbakker, så jeg kan ikke si noe om hvordan fjærene/hælbøylen fungerer. Det virker kraftig nok på skoene mine, så jeg er litt spent, men Asolo Morgedal'ene mine er noen år. Stagene og hælbøylene er symmetriske, så det roterer ikke veldig lett i festene på den asymmetriske frambindingen når jeg tester for hånd. Jeg kommer antagelig til å bøye/tilpasse stagene litt. Jeg har også noen gamle hælbøyler fra Chili med ekspansjonsfjærer og stive stag som jeg har lyst til å teste på bindingen etterhvert; De passet i hvert fall da jeg testet de inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.