Gå til innhold
  • Bli medlem

DNT Massiv IV - Vinter


Anbefalte innlegg

Planlegger å gå Massiv fra Sota Sæter til Haukeli med start i palmehelga.

Noen som har gått denne før og har tips som kan være greie å ha med seg i planleggingen?

Hvor anbefales det å legge inn eventuelle hviledøgn? Fine toppturer som er verdt å ta med seg langs ruta?  Spesielt utfordrende områder? Stigstuv er stengt etter påske. Andre hytter vi risikerer å ikke komme inn i?

 

Har laget spor i Garmin Explore med hyttene innlagt som waypoints. Har tatt utgangspunkt i DNT's vinterruter på UT.no. Legger GPX-fila ved her om andre er interessert i den:-) 

Massiv vinter inkl hytter.gpx

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Tessatroll skrev:

Har ikkje gått den men har kika på den et par år, trur det er ein superfin og variert tur, både Breheimen, Jotunheimen og Skarvheimen er flotte fjellområder!

Legg gjerne ut rapport om du går den :)

Rapport skal bli😀 Har gått Hardangervidda før og gleder med stort til å oppleve de 3 andre fjellområdene!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg abonnerer gjerne også på turrapport! :) Tenker selv å gå MASSIV i samme retning og samme tid på sesongen, men det blir ikke før 2022 for min del. Planlegger du å bo mye på hyttene? Hva slags pulksystem bruker du? Stivt- eller taudrag? Jeg har selv en god del erfaring fra vinterfriluftslivet, men ikke med lengre pulkturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 11 måneder senere...
Wegerle skrev (7 timer siden):

Fin rapport! Har du noen formening om det ville vært ok i starten av Mai? Har fri da og ser veldig fint ut

Takk for tilbakemelding:) Det er sikkert mulig å gå turen i starten av mai, men da ville jeg sjekket snøforhold og tilstanden på isen der man går over vann. Du må også være oppmerksom på at kvistingen av ruter i de fleste områder ikke vedlikeholdes etter påske. I enkelte områder, blant annet på Hardangervidda mellom Hellevassbu og Haukeliseter, blir kvistingen fjernet etter påske. Dersom du skal bo på DNT-hytter ville jeg også sjekket at disse er åpne i perioden du ønsker å gå. 

Lykke til med planlegging og gjennomføring av tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.