Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose valg


Even Værnes

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg hadde valgt en kombinasjon av dunpose som innerpose og syntetpose utenpå, men hvilken temperaturrating har jeg ikke helt bestemt meg for. Ta utgangspunkt i det du allerede har og kjøp noe som kan kombineres med den som gir ønsket temperaturgrense? Det ble laget en veldig fin tabell i en tråd her for litt siden du finner den her, bare husk at det ikke er en fasit :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 5-season Mammut Denali som er notert til T-lim -32

 

Stor og tung, men har derfor holdt meg varm de nettene vi har kjøligere enn -25 inne i teltet.

 

Virker som å ha mer fyll og mer stoff en MH-soveposen min og jeg tror derfor marginene er større med den i forhold til å ligge den flat osv...

Har kun ligget i brynje-netting (syntetisk) i den på det kaldeste og likevel holdt varmen...

 

received_461149264535578.thumb.jpeg.dd1557a214708d2e3eae8265a812cf57.jpeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en jervenduken ekstrem utenpå soveposen på svært kalde netter. Det er sikkert ikke helt optimalt mtp fukt om jeg skulle vært ute i lang tid, men det er lettere å regulere temperaturen med to poser kontra en. 

Jervenduken brukes fordi jeg uansett har den med og bruker den i pauser eller i leir som en poncho/drakt med belte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.