Gå til innhold
  • Bli medlem

Juletur ved Tyin


Terka

Anbefalte innlegg

Annonse
1 time siden, Terka skrev:

Siden jeg synes det har blitt mer og mer utstyrsprat og mindre innlegg om turer på forumet siste år

Er fordi vi andre har grodd fast i sofaen, det... :-)

Og her sitter man da...og planlegger...handler inn nye ting man ikke trenger...planlegger mer...repeat

Lighterpack listene mine begynner å se ut som noe som fjellsport har kastet opp etter å ha overspist...

På tide å forberede noen knakende gode nyttårsforsetter, kjenner jeg...

Takk for fin turrapport! Vi trenger mer av slikt!

  • Liker 4
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev:

Er fordi vi andre har grodd fast i sofaen, det... :-)

Og her sitter man da...og planlegger...handler inn nye ting man ikke trenger...planlegger mer...repeat

Lighterpack listene mine begynner å se ut som noe som fjellsport har kastet opp etter å ha overspist...

På tide å forberede noen knakende gode nyttårsforsetter, kjenner jeg...

Takk for fin turrapport! Vi trenger mer av slikt!

Kanskje vi alle burde bli bedre til å sette planene ut i live, i det nye året. Med Masse bilder og masse rapporter om små og store turer :)


latitude

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev:

Er fordi vi andre har grodd fast i sofaen, det... :-)

Og her sitter man da...og planlegger...handler inn nye ting man ikke trenger...planlegger mer...repeat

Jeg er nok like skyldig som andre på dette området selv, med nye tillegg og endringer i innholdet i utstyrsboden. (Tilgang på nettbutikker og finn.no, en særdeles god sofa, og store drømmer om tur er ingen god kombinasjon 😄)

Men det har kribla litt i hjernebarken (og hjertet) i høst; Hva med å bruke det utstyret man allerede har og være mer aktiv ute igjen i 2020?

4 timer siden, Kjell Iver skrev:

Takk for nydelig turrapport med flotte bilder! Knallfin slutt på året og fin start på vintersesongen vil jeg tro!

Takk @Kjell Iver, jeg synes egentlig ikke jeg er flink til hverken å ta bilder eller skrive. MEN dette er et bra forum, og jeg vil bidra litt selv i retning av det jeg liker å lese her, så da har jeg herved skrevet min første turrapport noensinne.  

PS. Året er fortsatt ikke over. Det blir 4 netter i telt sammen med arvingene rundt nyttårsaften. Finfin avslutning på dette året og start på neste år 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev:

På tide å forberede noen knakende gode nyttårsforsetter, kjenner jeg...

Man bør ha ett nyttårsforsett som er realistisk om man først skal ha ett :)
Jeg har hatt det samme i 14 år som jeg har klart å ghennomføre. 
Mange sikter for høyt har jeg merket meg !

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tubbs skrev:

Man bør ha ett nyttårsforsett som er realistisk om man først skal ha ett

Ved slutten av 2016 bestemte jeg meg for å ha minst 2 netter ute hver kalendermåned i 2017. Et enkelt mål. Alle netter uten fast tak over hode skulle telle med, enten det var telting i hagen med barna, eller lengre/tyngre turer. Det ble en liten drivkraft på de dagene dørstokkmila var lang. Noen fredager var det bare å pakke sekken og labbe ut kl ni på kvelden og slå opp teltet noen kilometer hjemmefra om jeg mangla en natt ute den måneden. Etterhvert ble det enklere og enklere å komme seg ut, og jeg endte vel opp med mellom femti og seksti netter ute det året. (Og så vokste dørstokkmila igjen årene etterpå når jeg ikke satte meg noen mål.. 🙈)

Endret av Terka
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en "Klubb" her på forumet der man kan lage en tråd med personlige mål og skrive litt om hvordan det går med å nå dem etterhvert. Man må melde seg inn i klubben for å få tilgang til å skrive innlegg, men opptakskravene synes å være: melder du deg, er du med - og hvor høyt du sikter, er din egen business ;) Akkurat i disse dager er det vel aktuelt å formulere mål for 2020 ...

https://www.fjellforum.no/forum/100-personlige-mål/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2019 den 20.05, tubbs skrev:

Nyttårsforsettet mitt er å ikke begynne å spille golf.

Ser absolutt fordelen med å ha et forsett som man slipper å justere på hvert år, så i år skal ikke jeg heller begynne med golf :-)

95C1A227-BFA7-4626-AE33-C922673AAC83.jpeg

Endret av Erlend Gudvangen Bjørkeng
  • Liker 2
  • Hehe 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.