Gå til innhold
  • Bli medlem

Allsidig systue i Bergen?


Helge G

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en god og allsidig systue i Bergen? Skulle gjerne ha utviddet overbagen som jeg har utenpå soveposen, sydd på glidelås på pulken min og litt småtteri. Regner med at en vanlig bunads-skredder ser rart på meg om jeg kommer dragende med friluftsutstyr, så håper på å finne en litt allsidig skredder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Imp skrev:

De som syr bunader har som regel bred sømerfaring. Kontakt husfliden og hør, de har antakelig sydd mer forskjellig enn dere tror. 

 

Eller spør på Facebook. 

Trodde husfliden var forbeholdt gardiner og bunader og at de vil le seg skakk om jeg kommer dragende med 168cm med pulk, men kanskje jeg får gi det et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Terka skrev:

Hva slags stoff (og fra hvor) skal du utvide den med?

Vurderer å splitte opp nedover forbi eksisterende glidelås og sy inn en Bergans Expander. https://www.bergans.com/no/turutstyr/soveposer-og-liggeunderlag/tilbehor/expander-dark-grey

Jeg bruker WM Puma MF med WM Expander. Når jeg har expanderen montert på Pumaen, så blir Overbagen for liten slik at jeg ikke får utnyttet plassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marius Engelsen skrev:

Har ikke warmpeace expander som går rett i glidelåsen, uten behov for å sy? 🤔

Tja? Har den samme glidelåstypen som på Halite Overbag da? Alle expandere/kiler Har glidelås, men det vil ikke nødvendigvis si at de passer

Endret av Helge G
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Helge G skrev:

Tja? Har den samme glidelåstypen som på Halite Overbag da? Alle expandere/kiler Har glidelås, men det vil ikke nødvendigvis si at de passer

Sant nok.

Hvis hekta på tur forhandler begge deler, kan man spørre de? Evt. spørre Halite om det er boe som passer? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sig Man skrev:

Glidelåsen til halite er typ halv eller 1/3, så finner man noe som passer så får man ikke utvidet i hele trekkets lengde.

Ja, det stemmer. Har sendt e-post til Halite med forespørsel om de kan utvidde den, men regner ikke med positivt svar, da jeg antar at de som de fleste andre får produktene sine produsert i langtvekkistan.  Pressiserer ømdømmemessig for Halite sin del at Overbagen nok er stor nok for 90% av oss. Jeg er 194cm og 110kg, så jeg tenger litt boltreplass med min WM Puma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Helge G skrev:

Pressiserer ømdømmemessig for Halite sin del at Overbagen nok er stor nok for 90% av oss. Jeg er 194cm og 110kg, så jeg tenger litt boltreplass med min WM Puma. 

Jeg  har kommentert dette i en annen tråd. Puma er en stooor pose som har 24 cm loft. Og 200 cm personlengde har den 168 cm innvendig skulderomkrets.

Halite Overbag er vel oppgitt til å ha 190 cm innvendig skulderomkrets og da blir det lite plass til Puma' en som garantert har større utvendig omkrets.

På bildene nedanfor er det testet med en Puma GWS i 180 cm lengde (163 cm innvenig skulderomkrets) i en Halite Overbag. Selv uten en person inni må Puma'en komprimeres noe for å få lukker glidelåsen på overbag'en. 

20191206_222408.thumb.jpg.b6d36ee6b20cf658b59f806c5d6e960d.jpg.8f87f46add47bd0d760c6e7b0e537d3f.jpg

20191206_222419.thumb.jpg.c1e02fcc576956b36dcb943aee714d7d.jpg.79f781c8d41296b4f926ef108f8d6fb8.jpg

Vurderer selv å sy inn en kile Overbag'en om den skal brukes med WM Puma' en.

Dette er ikke kritikk av Halite Overbagen, på vinterposer med litt mindre loft & omkrets enn WM Puma og 3-sesongs poser passer den helt supert.

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.