Gå til innhold
  • Bli medlem

Lowe Alpine Mountain cap vs. Fjellreven singi field cap?


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Annonse
3 timer siden, TheSleepwalker skrev:

Var veldig glad i Mountan Capen min, til den en dag forsvant sportløst. Funka bra i -25 og +5. Blir nødvendigvis varm og svett til tider. Er jo membran i den. 

Takk.

Er det noen fordel med membran i den, eller fører det stort sett bare til at ting blir mer klamt?

I regn bruker man jo hette allikevel, eller slipper man det med denne luen når det ikke regner for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TheSleepwalker skrev:

Var veldig glad i Mountan Capen min, til den en dag forsvant sportløst. Funka bra i -25 og +5. Blir nødvendigvis varm og svett til tider. Er jo membran i den. 

På min 3dje Mountain cap og forsvinner den så kjøper jeg ny :) 
Såpass fornøyd at jeg ikke gidder å prøve andre alternativer.
Såpass fornøyd at jeg bruker den til daglig selv om man ser litt "Bottolf" ut i den 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tubbs skrev:

På min 3dje Mountain cap og forsvinner den så kjøper jeg ny :) 
Såpass fornøyd at jeg ikke gidder å prøve andre alternativer.
Såpass fornøyd at jeg bruker den til daglig selv om man ser litt "Bottolf" ut i den 😁

Tror samboern min hadde blitt litt oppgitt om jeg kjøpte ny, spesielt om jeg hadde begynt å bruke den til hverdags. Jegerlua funker såpass fjell at jeg ikke har behøvd å skaffe ny mountain cap ;)

@Marius Engelsen Kunne godt vørt uten membran for min del, dig vindtett ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Da har jeg hatt Lowe Alpine mountain cap en stund, og fått litt erfaringer med den. Jeg både misliker og liker den.

Til bruk på fjellturer, skiturer og toppturer er den alt for tett sammenlignet med en vanlig lue, i tillegg til at den bråker. Den blokkerer lyden når man har den ned over ørene. 

MEN, til kajakkpadling er den helt fenomenal 👍 Holder vannet ute, puster bedre enn en neoprenhette, den henger fast på hodet under velt og rulling, og toppen av hodet er faktisk tørt etter noen ruller. Veldig bra padlelue! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg bruker tilsvarende "klone" lue og Elginnen har en original Lowe. Jeg svetter nok mer på pannen under anstrengelsene på ski og i fjell. Så den blir noe våt foran og fordi den har fleece fôr, tilsvarende klam og kall. Særlig hvis man lufter hodet i sol - men frost- under lunsjpausen. Så er det som å ta en isklump på! Av samme årsak bruker jeg den ikke under -5C uten en tynn ull lue under. Var foret av ullfleece ville det være en helt annen sak. 

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.