Gå til innhold
  • Bli medlem

Komplett gpx fil med ut.no vinterløyper


Helge G

Anbefalte innlegg

Annonse

Uten for mange tur-venner begynner flesteparten av planleggingen til turene mine på ut.no.

Jeg har fulgt mange av disse gpx filene og har blitt rådet å kjøre rett utforbi et en del stup og inn i skredområdet.

F.eks stien som går fra Ramnabergsnuten til hallingskeid. 

Det skulle gått ann og kommentert/korigert rutene der inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TheHamre skrev:

Uten for mange tur-venner begynner flesteparten av planleggingen til turene mine på ut.no.

Jeg har fulgt mange av disse gpx filene og har blitt rådet å kjøre rett utforbi et en del stup og inn i skredområdet.

F.eks stien som går fra Ramnabergsnuten til hallingskeid. 

Det skulle gått ann og kommentert/korigert rutene der inne. 

 

17 timer siden, Barskekarsten skrev:

De blå strekene på ut.no kartet følger ikke vinterløypene godt nok til å følge de slavisk bare så du er klar over det. Jeg har ikke sjekket gpx filene så mulig de er bedre.

Trenger ikke å være nøyaktig for min del. Det er uansett ikke mulig, da "løypene" legges litt forskjellig fra år til år.  For min del handler det om at det av og til er greit å følge en løype dersom snøforholdene ellers er tunge å gå i med pulken. 

13 timer siden, Skal bare... skrev:

Utan at eg kjenner ut.no, men eg vil tru det er desse løypene som er brukt av ut.no:

https://kartkatalog.geonorge.no/metadata/tur--og-friluftsruter/d1422d17-6d95-4ef1-96ab-8af31744dd63

 

Det funket kjempebra, takk! Da mangler jeg bare koordinatene på de åpne hyttene, men det er vel heller ikke flere enn at jeg kan legge de inn manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.