Gå til innhold
  • Bli medlem

Turdop?


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Roaas skrev:

Hvilken forskning referer du til? Jeg ønsker gjerne å lese den, dette er faglig input jeg ønsker å lese mer om. Jeg har lest Dabladet sin artikkel, men det er ikke forskning.

Og linken til Forsking.no i Prebb sin post fraråder ikke gel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, ChristerL skrev:

Og linken til Forsking.no i Prebb sin post fraråder ikke gel....

Den forskningen i linken min er en dansk studie, og her er det strengt tatt snakk om mulige bivirkninger hos dem som står på dette lenge.
Poenget mitt var egentlig at dette legemidlet skal bli reseptpliktig, men bommet litt med linken. Trodde det var der det stod. https://www.nettavisen.no/livsstil/voltarol-blir-reseptbelagt/3423875441.html

Gjør man et søk på Google scholar finner man ingenting som sier at gel ikke virker, men den første meta-studien som dukker opp viser at tabletter er bedre enn gel, mens gel er bedre enn placebo.

https://scholar.google.com/scholar?q=Topical+nsaid+Efficacy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, ChristerL said:

Og linken til Forsking.no i Prebb sin post fraråder ikke gel....

Var det noe i den artikkelen jeg misset, eller er vi enige her? Gel bllir nok anbefalt om du har blødende ulcus og du på død og liv må ha Ibux. Forøvrig refererte trådstarter til forskning før artikkelen fra Prebb ble postet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roaas skrev:

Var det noe i den artikkelen jeg misset, eller er vi enige her? Gel bllir nok anbefalt om du har blødende ulcus og du på død og liv må ha Ibux. Forøvrig refererte trådstarter til forskning før artikkelen fra Prebb ble postet. 

Jeg er ikke uenig med deg, men også interessert i å vite mere om effektiviteteten til gel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.