Gå til innhold
  • Bli medlem

Falcon huskyeu erfaring


svingen

Anbefalte innlegg

Sett litt på det telte her til vinterbruk,brukt tunnel tet 7 år men lit lei av og krype overalt (og duken og stengene røyk sist vinter,) blir til 2 barn ( 7 og 10) og 1 voksen...ser supert ut med 2 innganger. Og prisen er og hyggelig (ca 2200 kr) men er det får liten plass til bensin brenner på vinteren? 

https://www.huskyeu.eu/falcon-2-green

Endret av svingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke teltet, men stusser litt over størrelsen. En voksen og to barn i et tomannstelt må da bli forferdelig trangt? Med indre bredde på 150 cm er det kanskje bredere enn de minste tomannsteltene, men med vegger som skrår innover vil det være trangt. (Ser ut til at helsport sine ofte ligger på 135 cm.) Det er vel mer eller mindre opplest og vedtatt her inne på forumet at man (i alle fall på vintertur) bør ha telt for en person mer enn man er. Barn på 7 og 10 trenger mindre plass enn to voksne, men ikke så lite som én. 

Skal du bruke brenner i telt med tre pers ville jeg vurdert firemannstelt. Eller 3-manns med stort fortelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en del på tur med barn på 7 og 10 år i et 140 cm bredt kuppeltelt (Hilleberg Staika). Vinterstid med ett barn i dette teltet har jeg prøvd en gang, men det er mildt sagt trangt og masete synes jeg.  Det er greit sommerstid, men trangt og noe vi nå har sluttet med og gått over til tremanns tunell.

Så du slipper å krype over alt i et slikt Husky, men du vil nok i stedet ha det grisetrangt. 

Vårt vinteroppsett nå er Helsport Svalbard X-Treme 3 High Camp dersom jeg har med ett barn, og Hilleberg Keron 4GT hvis jeg har med begge kidsa. Sommerstid med ett barn er Hilleberg Staika fint mtp lite fotavtrykk og med begge på sommertur har det vært Helsport Spitsbergen 3 Camp, men det selger jeg nok snart.

Endret av SnorreL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring som @SnorreL,  -1 ift antall personer som oppgis på telt foretrekkes når det brukes på vinteren (barna vokser, og soveposene blir relativt store). Og tunelltelt som Keron GT og Helsport Spitsbergen 3 gjør at man slipper kryping/åling. (Spitsbergen 3 har forøvrig 180 cm bredde på innerteltet, dvs stort 3 P telt som er bedre en mange andre 3P telt til 3 personer vinterstid) Sommerstid så funker det med mange andre mindre telt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.