Gå til innhold
  • Bli medlem
  1. Steven Bergsnes

Steven Bergsnes

• Lignende innhold

• Av John-Kåre
      Hei. Skal ha ny sekk da min Bergens 80 L fra 2006 er for liten og litt ustabil ved tung lasting. 
      Har lest og søkt litt her inne og finner mye rundt Osprey Xenith og Bergens Trollhetta 95L. Begge disse ser ut il å være ute av produksjon. Bergens har bare sine nye alpin serie på hjemmesidene og Osprey har nå sine Aether Plus. 
      Noen som har erfaring eller kunnskap med Osprey Aether Plus? 
      Hva med Gregory Baltoro 95L?
      Tips mottas med takk. 
    • Av Christina Schjelderup
      Hei, alle sammen!

Kjæresten min skryter mye av forumet her!

Jeg har lett meg "grønn" etter en stooor tursekk! Har vært på lange turer og pakket mye sekk, men pakker nå for en lengere vinterekspedisjon uten pulk og ser behovet for å få en større sekk.           Min 75l. er langt ifra stor nok.      

Jeg har nå kikket i flere dager på alle sekker over 90L på forskjellige nettsteder  - og kunne ikke finne noen sekker som passet min rygg. Jeg har også vært på butikker og søkt rundt, men kunne ikke finne noe! Er det virkelig ikke laget noen store sekker for små jenter?
         Er det noen som vet om en sekk på denne størrelsen som kunne passet noen med kort rygg?

Tusen takk for alle tips

• Av Skaaningen
      Noen dam som har testat Bergans Alpinist V6? Datter trenger ny stor sekk (miminum 70L). Ser at Alpinist V6 finnes i en medium størrelse (110 L), men man kanskje kan ta av noe?
      All erfaring er bra. Har lite lyst å dra i butikk i disse dagene...
    • Av ketilring
      Jeg sliter litt med å finne fjellstøvler med god passform! Etter tips fra forumet her bestilte jeg et par Crispi Besseggen 2 fra XXL som i følge nettsiden hadde "anatomisk passform" og "nordisk passform" (og som dessuten var på tilbud) siden jeg trenger solid, vanntett fottøy nå til forvinteren. Men som hos de fleste andre fjellstøvler jeg har sett på var også passformen på disse langt fra optimal. Gikk opp en størrelse (etter anbefaling herfra) men støvelen er fortsatt alt for trang i tåpartiet. Skuffende. Føttene mine blir fullstendig mørbanka etter noen få kilometer i slike støvler!
      Og hva er greia med stortåa-i-midten konseptet på sålen?
      Se bilder nedenfor der jeg sammenligner sålen med en av mine Altra-sko. Altra er en av få som produserer fottøy som faktisk er formet som en fot. Crispi Besseggen mangler rundt en centimeter i bredden i tåboksen for å kunne kalle dette en god "anatomisk passform". Jeg ser det samme hos Alfa, Viking, Lowa og andre jeg har prøvd. Jeg har prøvd Keen, og de er noe bedre, men smalner av litt for mye i tuppen, dessuten er de ikke spesielt vanntette og puster heller dårlig.
      Er det flere enn meg som sliter med det samme? Og er det noen som har tips til halvhøye, vanntette fjellstøvler med god passform?  

• Av Tore Knutsen Rødal
      Kjøpte en Recon 125 for kort tid siden. 
      Sekken er brukt under 2 uker totalt.
      Vært lasta med omtrent 30kg for hver tur.

Kom akkuart hjem fra en  tur over børgefjell , hadde med meg perfekt utstyr (trudde jeg).Midt i turen så løsna! hele hoftebelte , ikke akkuart koselig når det skjer midt på høyfjellet i halg og sterk vind. Fikk heldigvis stroppa\teipa den fast så jeg greide å gjennomføre resten av turen.

Men nå sitter jeg her litt usikker( med utslitte skuldre) på hva jeg skal gjøre til neste tur , vil ALDRI oppleve noe slikt igjen. Er det virkelig slik at man må gå over alt av mutter\skruer\etc etc for hver eneste gang man bruker den?
      Er en god sekk å bruke så håper jeg bare har fått en mandags-sekk. Venter ihvertfall spent på hva Norrøna Garanti avdeling sier

Flere som har opplevd noe lignende  med sekken?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.