Gå til innhold
  • Bli medlem

Western Mountaineering megalite - erfaringer


Prebb

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg dessverre må kjøpe meg WM megalite etterhvert. Ville ikke kuppe den andre tråden om WM, så startet heller ny. Er det noen på forumet som har denne posen, og vil dele noen erfaringer? Helt okay å dele erfaringer om de andre lite-posene også.

Størrelsene forvirrer meg litt. Er det fysisk lengde på posen utvendig, eller er det makslengde på personen i? Jeg er 178cm og er ikke sikker på om 180cm-modellen eller 200cm-modellen er den riktige for meg.

Er det noen gang noen nettbutikker som har denne som gir rabattkode, eller må jeg bite i det sure eplet og betale fullt for luksusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Max lengde på person ut fra det jeg kan forstå. (Jeg har WM pose i 6.0 lengde og er 173 cm og har bittelitt å gå på i lengde.)

XCSports oppgir følgende lengder: 5´6:165cm, 6´0:182cm, 6´6:198cm men tabellen nedenfor er fra WM sine sider.

image.png.3f4d54ed3c55a50f2987872b1e906106.png

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvelå Ultralight i 180cm, hvilket jeg synes var knapt til mine 180cm. Fikk akkurat plass, men bunnet posen. Jeg ville valgt 6’6 (200cm) men den er lenger enn nødvendig. Jeg ville prøvd lengden før kjøp hvis du har mulighet.

@Prebb Det er maks personlengde

Denne har du sikkert lest https://www.outdoorgearlab.com/reviews/camping-and-hiking/backpacking-sleeping-bag/western-mountaineering-megalite 

Finner ikke innlegget, men en her på forumet har brukt den under åpen himmel i -6 om jeg husker rett og han var varm. Jeg vurderte posen sterkt.

Endret av Fotogubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er 180 cm og bruker WM Versalite 6.0 . Jeg opplever at jeg har god plass også i lengden. Jeg er ganske tynn og posen er ganske bred, så det hjelper sikkert på "romfølelsen" i posen...

Jeg kjøpte min da Piteraq i Oslo hadde 40% på hele butikken, en dag i mai for et par år siden, men er usikker på om man finner dem billig på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med 6,0' posen, og den passer helt utmerket. Har ikke fått prøvd den ute enda siden det har vært en smule kaldt og eller vått. Kjøpte på Oslo sportslager. Medlemmer hos DNT får 10-15% rabatt på varer fra Oslo Sportslager. 10% rabatt ved kjøp opptil 1500 kroner, og 15% over 1500 kroner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.