Gå til innhold
  • Bli medlem

Leirsteder/P-plasser langs Agderkysten


Lars Verket

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

I 2007/08 laget jeg to bøker til Aust- og Vest-Agder. Den ene har vært utsolgt i flere år, og den andre (Aust) har jeg heller ikke mange igjen av. Derfor har jeg nå tastet inn alle waypoints fra bøkene og gjort de fritt tilgjengelig på google-map: https://drive.google.com/open?id=1YRxUYnTM0HCN4N66Gr_Cb1Dk-Jpox1XW&usp=sharing

Hvis noen av dere er i dette området, så setter jeg stor pris på tilbakemeldinger. Dataene er som sagt over 10 år gamle, og jeg ser for meg at ganske mye kan ha skjedd. Tilgroing av leirplass, nye opparbeidede leirplasser og ikke minst endring av P-betingelser (her er jeg redd det ikke dukker opp så mange flere, men at det er en knappere og knappere ressurs).

Padleled er i ferd med å bli like aktuelt som kyststi, og det skjer mye på dette området. Her er det Vestfold fylke som ligger i tet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knall! Antageligvis de koordinatene jeg har  hatt på Google maps på telefonen fra en eller annen gang tidligere, og telefonen gikk dunken  i går.

God Karma! 😊

Alternativet som ligger på høyest oppe på blokka for påska  2020 er å padle fra Ķristiansand og retning Oslo.  (Sluttpunkt avhenger ambisjonene for en vi setter for uke+ i kajakk og værforhold.) Kommer nok til å basere en del av leirplassene på dine koordinater, i tilleggs turkamerat  sin kjennskap til området. Kan prøve å huske å gi en tilbakemelding på de plassene  vi bruker. (Laaangt  frem i tid..).

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal padle Ålesund Bergen i sommer. 

(mulig vi må trille kajakkene over dragseidet hvis det er bølger i Stadhavet! 😰)

Kan selvsagt dele beskrivelser av gode leirplasser vi finner underveis, men hvis du ikke har interesse for den strekningen er det jo ikke så mye å bry seg med ;) 

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Jeg kommer nok til å konsentrere meg om Agder de neste årene, og se om jeg kan ha det som mitt hovedområde/spesialinteresse. Så vil jeg fortsette å tilgjengeliggjøre det med kart, bøker, bilder osv. Gleder meg til å padle meg enda dypere inn i Agderkysten. Det er altså en perle! (Nå har vi mange perler langs Norges kyst, og dessverre er de i lite bruk. Har feriert litt i Bohuslän med kajakk, og der er det et helt annet trykk. I alle fall om sommeren.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

Nå kan det hende du allerede er kjent med denne siden fra Lister friluftsråd: https://listerfriluft.no/skjaergaardsparken/oversiktskart/

Jeg vet at Skjærgårdstjenesten i Farsund har gjort oppgraderinger på en rekke steder de siste årene. Det er laget til nye brygger, grillhytter osv. Enkelte steder er det også satt opp toalett. 

Håper det kan hjelpe deg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.