Gå til innhold
  • Bli medlem

Skalljakke ungdom, tips?


AK74

Anbefalte innlegg

Hei. Leter etter en skalljakke til sønnen min. Den skal være litt nøytral i fargen, siden bruken er til både hverdag og friluft. Slank gutt, som er rundt 165 høy.Men sliter med å finne en jakke som er mellom barn-voksen strmessig. S i herre blir for stort, og barnestr blir for smått. Passformen skal gjerne være litt thight. Hvis det er noen som har hatt samme problemet, og funnet et alternativ vil jeg gjerne ha tips. XS i herre hadde jo vært perfekt, men finner ikke. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 minutter siden, Gittiamo skrev:

Hva med dame small? Ofte kan man finne nøytrale jakker. Og jakker i dame small er lett å få tak i på Finn. 
 

Ja tenkte litt på det, og foreslo det. Men de er jo som regel litt innsvinga. Men det er absolutt verdt å prøve😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AK74 skrev:

Ja tenkte litt på det, og foreslo det. Men de er jo som regel litt innsvinga. Men det er absolutt verdt å prøve😊

Ja noen jakker har mer damesnitt enn andre. Arc’teryx er nok ganske damete i fasongen. Men kanskje Norrøna er bedre? De er jo egentlig ikke så glad i at damer har former 😂

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kva pris legg du deg på? Eg kjøpte ei frå The North Face til min ungdom når han var tretten i str S. Denne likte han veldig godt og ho har vorte brukt til alt mogleg. 

Eg finn ofte gode tilbod på jakker i str S her og der så det burde la seg gjera å finna ei til føremålet. Houdini er ganske små så det kan vera eit alternativ viss du finn ein god pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal følge med framover, takk for tilbakemeldinger:) Så på norrøna sin Falketind, og arcteryx blant mange andre. Fant en god del alternativer i damestr, men så var det ikke riktig farge da;) De er nøye på det i den alderen.Men fikk tips om keb jakken til en knallbra pris her, så selv om den ikke er en skalljakke tenkte jeg at han fikk den til tørre turer. Synes selv den er flott, så overtar den gjerne hvis den ikke blir brukt av sønnen. 😊 Han er forresten meget miljøbevisst, så jeg holder utkikk på Finn også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2019 den 13.35, krokavatnet skrev:

Kva pris legg du deg på? Eg kjøpte ei frå The North Face til min ungdom når han var tretten i str S. Denne likte han veldig godt og ho har vorte brukt til alt mogleg. 

Eg finn ofte gode tilbod på jakker i str S her og der så det burde la seg gjera å finna ei til føremålet. Houdini er ganske små så det kan vera eit alternativ viss du finn ein god pris.

Hei:)jeg tenkte absolutt maxpris ca 3000, men helst billigere. Skogstad hadde faktisk  skalljakker herrestørrelse i XS, men selv om mor syntes de var veldig stilig i tofarget, ble de ikke godkjent;) Følger med på bruktmarkedet framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.