Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken lange Anorakker har full glidelåser på begge sider?


bionicon

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter lang anorakk med lange 2veis ventilasjonsglidelåser på begge sider som går heilt nedenifra så den kan åpnes på begge sider sånn at hoftebelte på sekk kan bæres under fronten for maksimal lufting. 

Lengden bør vare så pass at den gjør nytte når man setter seg ned (i for eksempelvis kald og våt stolheis)

En annen bonus med to fullengds sideåpninger er at man da kan velge side for lufting avhengig av hvilken vei man kjører me hvis man kjøre snowboard sånn at nederdelen ikke blåser opp og ut av farstsvinden..

Legendariske Anorakk nr8 oppfyller alle krav foruten prisen som dessverre ikke passer min budsjett akkurat nå https://www.fjallraven.se/fjallraven-herr-anorak-no-8-m-dark-olive-f83242/

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krav til stoff osv?


Min bomullsanorakk (grov bomull) fra Twentyfour har glidelås på begge sider. Denne har bare vært brukt til hverdags foreløpig. Jeg har en tolags "pustende" fra samme fabrikant som jeg tester ut til vinterturer nå, men den har vel bare glidelås på den ene siden

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fjällräven Singi anorakk, den har 2-veis glidelås på begge sider. De går opp til under armene. Praktisk for lufting, og det gjør det enklere å ta av og på anorakken.
Men å lage slike glidelåser på andre anorakker burde ikke være uoverkommelig for en person som kan bruke en symaskin ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne tenkt meg en lett foret anorak da det gjør ventilasjonsglidelåsene enda mere effektive da man får luftet igjennom isolasjonen.

Gjerne bommul hvis bra kvalitet. 

At sy i glidelåser selv var en god ide! Er egentlig ganske flink til det, så må bare få tak i brukbar maskin i tilfelle..

Anorakene fra Twentyfore ser ut at være litt kortere en jeg ønsker?

Er det noen som har erfaring av anorakene dra Jotunheim? https://www.antonsport.no/jotunheim-109-kollen-anorakk-p12888/indian-teal-l-v72501?gclid=CjwKCAiAzuPuBRAIEiwAkkmOSByjb5HGCnUFlWPGCDZAAkC8jd5zEAXgRyPywBpk3M2rEcgH3emdxRoCox4QAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Fjellreven Singi anorakk som jeg kjøpte brukt på finn.no. Dekker rumpen og romslig i størrelsen, så perfekt for mitt bruk. Har sett anorakken du snakker om til salgs der inne og innimellom, så er du heldig kan du jo kanskje gjøre et lite varp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2019 den 16.51, bionicon skrev:

Er på jakt etter lang anorakk med lange 2veis ventilasjonsglidelåser på begge sider som går heilt nedenifra så den kan åpnes på begge sider sånn at hoftebelte på sekk kan bæres under fronten for maksimal lufting. 

Lengden bør vare så pass at den gjør nytte når man setter seg ned (i for eksempelvis kald og våt stolheis)

En annen bonus med to fullengds sideåpninger er at man da kan velge side for lufting avhengig av hvilken vei man kjører me hvis man kjøre snowboard sånn at nederdelen ikke blåser opp og ut av farstsvinden..

Legendariske Anorakk nr8 oppfyller alle krav foruten prisen som dessverre ikke passer min budsjett akkurat nå https://www.fjallraven.se/fjallraven-herr-anorak-no-8-m-dark-olive-f83242/

Noen andre forslag?

Hvis det er denne du vil ha, synes jeg du bør gå for den! Fjellreven klærne varer svært lenge! Det er den eneste måten å bli helt fornøyd på uten å ha ønske om å bytte den ut, og kanskje man må ha akkkurat det man vil for at man skal ta seg bryet med å reparere plagget når det får skader. (Bra for miljøet).

Hvis du ikke har råd til den nå, spar noen måneder og bruk det du har inntil du har råd. Evt. vent på bursdag, neste år, finn.no, tilbud etc. Forutsatt at du har klær som er mulig å bruke i dag.
 

sånn tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.