Gå til innhold
  • Bli medlem

Vking Classic 150


klatreminus

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har slitt litt med å finne en fjellstøvel som jeg er fornøyd med. Jeg har korte, men litt breie føtter. Jeg har i dag jaktstøvler av typen Viking Hunter som jeg er godt fornøyd med, men de er for store til sommerbruk. Men siden Viking ser ut til å passe ok for mine bein så bør jeg kanskje holde meg til det merket ? Nå ser jeg at Viking Classic 150 er på tilbud til 2000. Er det noen som har erfaring med disse ? 

Ideelt sett ville jeg hatt noen lettere sko, f.eks. Alfa Orre, men Alfa skoene passer meg litt dårlig, de blir fort for smale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold deg til Viking hvis de passer din fot. Jeg bruker selv Viking fjellstøvler fordi de er tilpasset såkalt "nordisk fot" - altså litt bredere enn fjellstøvler fra f.eks. Italia. Min erfaring er at Viking-støvler holder svært høy kvalitet, og de du nevner (Classic 150) har samme UGC-sålen som mine, de gir et utrolig stabilt og sikkert grep på det meste av underlag, også våte steiner. Det setter jeg stor pris på.
Alfa lagde gode fjellstøvler tidligere, Walk King (og Queen) er klassikere, de hadde også passe bred lest. Tror forresten de lager dem ennå, men de er like tunge som Viking-støvlene. De mer moderne og lettere Alfa-skoene har fått blandet kritikk, mange klager på dårlig slitestyrke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.