Gå til innhold
  • Bli medlem

Merkelig deffekt på Optimus


André Pedersen

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg lurer på om det er andre som har opplevd samme feil med Optimus nova eller andre.

på dette bildet, kan dere se jeg holder på en sylinder, denne skal være sveiset fast på 5 punkter. 

på min nova, var denne sylinderen en dag helt løs, dette merket jeg da jeg skulle ta den frem på tur. 

det er ingen spor etter at den har hvert sveiset fast men regner med det er en grei jobb å fikse for de som kan sveise.

 

noen som har opplevd dette? min brenner er 5 år gammel. 

Jeg kjøpte en ny Optimus polaris i går, siden jeg må ha en brenner som virker på tur til helgen (denne virker altså, men denne sylinderen kan lett bli borte. Ønsker ikke at det skjer inne på fjellet med 4 barn i telt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, whistler skrev:

Som de andre nevner sitter den festet med mutteren i bunn. Om den er borte får du helt sikkert tak i den hos importør. Tror dessverre ikke den følger med servicekit. Sjekket mitt servicekit nå og den er ikke der, ellers kunne du lånt den. 

Nei den sitter ikke festet med en skrue, eller mutter, den er sveiset fast. Men jeg skal få hjelp til å finsveise den på plass igjen tenker jeg. :) (Det er snakk om sylinderen som sitter rundt de 6 "armene" 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, André Pedersen skrev:

Nei den sitter ikke festet med en skrue, eller mutter, den er sveiset fast. Men jeg skal få hjelp til å finsveise den på plass igjen tenker jeg. :) (Det er snakk om sylinderen som sitter rundt de 6 "armene" 

 

 

Det skulle vært en mutter der ;-) Om du sveiser den fast blir det vanskelig å gjøre service på dyse og bytte forvarmingsulla. Prøv heller å få tak i mutteren :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, whistler skrev:

Det skulle vært en mutter der ;-) Om du sveiser den fast blir det vanskelig å gjøre service på dyse og bytte forvarmingsulla. Prøv heller å få tak i mutteren :-)

 

Nei, Det er ingen mutter der på den sylinderen, men det sitter en mutter på selve brenneren. Dere kan se av bildene jeg tok, så ser dere hva jeg mener. 

Den sylinderen er ikke skrudd fast (som dere ser er ikke det mulig) denne er sveiset i 6 punkter, men det er her min har løsnet.

IMG_0033.jpeg

IMG_0031.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, André Pedersen skrev:

Nei, Det er ingen mutter der på den sylinderen, men det sitter en mutter på selve brenneren. Dere kan se av bildene jeg tok, så ser dere hva jeg mener. 

Den sylinderen er ikke skrudd fast (som dere ser er ikke det mulig) denne er sveiset i 6 punkter, men det er her min har løsnet.

IMG_0033.jpeg

IMG_0031.jpeg

Aha. Beklager. Jeg trodde det var hele "klokka". Da stiller det seg annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har saken løst seg. 

Jeg får en ny brenner til 75kr. Denne delen som har løsnet var ikke sveiset fast, men loddet (da ikke med tinn selvfølgelig) 

så om den hadde latt seg sveise det vet jeg ingenting om. men 75kr for en brennerdel er ikke ille, den er brukt, men det spiller ingen rolle.

 

så da ordnet det seg, og jeg kan takke for god service hos Skittfiske som håndterte dette for meg med oppfølging på e-post og telefon.

og til Nordic Outdoor som er leverandør av Optimus i Norge.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.