Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalt turoperatør til Kilemanjaro


Anbefalte innlegg

Hei. 

Eg og min far har lyst å prøve å bestige Kilimanjaro i løpet av 2020. Vi har lyst å ha såg høg sjanse for å nå toppen som mogleg. Vi vil gjerne bu på kvart vårt rom, og at gruppa vi deltek i har fleire guider slik at den andre kan nå toppen sjølv om ein av oss må snu. 

Er det nokon som har erfaring med ulike turoperatører til Kilimanjaro. Kva turoperatører var gode og trygge ? Og er det nokon som har erfaring med turoperatører som absolutt ikke leverte ? 

 

Tusen takk for alle svar :) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 16.11.2019 den 16.27, Anders P skrev:

Vi vil gjerne bu på kvart vårt rom,

Hvis du mener at dere vil overnatte i enkeltrom på selve bestigningen, tror jeg ikke at det er mulig. Det er en rekke ulike ruter opp til toppen Uhuru Peak, men jeg tror det er bare én som baserer seg på at man kan overnatte i hytter, og det er Marangu-ruten. Da er det, slik jeg har forstått, ikke enkeltrom tilgjengelig, det er mer å regne som sovesaler. Dersom du mente hotel/lodge før og etter bestigning, er det vanligvis null problem med enkeltrom mot et lite tillegg i pris, selvsagt.

De andre vanlige rutene opp til toppen (Shira, Lomosho, Machame og Rongai) er basert på telting - vanlige fjelltelt for overnatting og større telt med camping-møblement for måltider/samvære. Tror det er vanlig at man kan få telt alene om man ønsker det, men da forventes det nok at tips til bærerne jekkes opp et lite hakk :)

Mhp høydesyke bør du sette deg inn i bruk av Diamox, det er litt kontroversielt, men kan absolutt være nyttig å ta forebyggende. Velger man samtidig en rute der man bruker en ekstra dag eller to, og går (saaaakte) høyt opp på dagen og ned igjen for å sove før neste dag, så øker sannsynligheten for å nå toppen ganske mye.

Ellers ble det skrevet litt om turoperatører til Kilimanjaro her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.