Gå til innhold
  • Bli medlem

Lappe bedding


Gisle Uren

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noen rifter i beddingen min som må utbedres før vinterens langtur. Er det noen her som har lappet sin bedding på en vellykket måte? Altså at det blir en tilfredsstillende sterk og varig reparasjon? 

Har dere limt på lapp? Sydd? Limt og sydd? Hvilken type lim?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd ymse variantar. På små hol ig rift synes eg Tear Aid funkar fint. Klipper lappane runde, og ha ein på kvar side av holet/rifta. 

Ved større hol er det greit å sy ser eg. Har tapa eit par større rifter med gaffa eller tilsvarande, varer greit nok nokre veker, men skal ein ha det varig er det nok greidast å sy for så å lime på noko. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at såkalt spinnakerteip kan være en løsning. Jeg har god erfaring med å reparere mindre rifter i tekstil med Aquasure/Stormsure, eller lignende. Setter på en svak teip, som ikke etterlater noe særlig lim, på baksida, og stryker et tynt lag med Aquasure på utsida. Det blir ikke så veldig pent, men det blir veldig solid. Tapen plukker jeg av igjen når "limet" har herdet.

Endret av Larix
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.