Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny soveposeserie fra Helsport- Alta superlight


Bokhylla

Anbefalte innlegg

Annonse

Er vel ikke så ille vekt til å være syntpose. Spørs om den er laget smal for å spare vekt. Litt få mål oppgitt. Ser lengde er oppgitt til 185xm, da blir den kort for min del. Men veil pris blor kanskje noe høy, så på vintee versjon. 3599,-. Spørs om jeg da heller hadde tittet på Warmpeace 1200 som tåler et par minus til og er litt rimeligere, finnes i lang versjon og har dunfyll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Takk for tanke-inspill!

Har ikke konkrete planer om å kjøpe vinterpose enda, og hver gang jeg leser en tråd her blir jeg ofte bare mer forvirret, da utvalget er så stort 😂 Så greit med litt tanker fra noen som har litt mer oversikt. Ramlet inn en link med 20% på alle Helsport poser rett etterpå, så må innrømme det ble litt mer aktuelt da🙈

 

For min del er  lengden ganske grei, men bredden har jeg ikke tenkt noe på nei🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Bokhylla said:

For min del er  lengden ganske grei, men bredden har jeg ikke tenkt noe på nei🤔

De er slett ikke blant de smaleste. Jeg synes Helsport beskriver godt hva de har tenkt på når de designet den, bl.a. at den er bredere i øvre halvdel enn mange "mumie-poser", de har altså tatt hensyn til at folk flest snur seg i søvne. https://www.helsport.no/vi-lanserer-var-letteste-fiberpose-noensinne

Skulle jeg hatt en ny pose vill dette vært et alternativ (den kommer helt sikkert i lang modell etter hvert). Dun eller plast som fyllmateriale er det delte meninger om. Hver har sine fordeler og ulemper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette blir jo litt off topic.. Så syns jeg temperaturangivelsen er dårlig hos helsport, jeg opplever de som kalde iforhold til den oppgitte temperaturen. Nå er det jo klart at opplevelse av kulde er subjektivt. Men sammenlignet med andre produsenter syns jeg helsport treffer dårlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, eivind018 skrev:

Dette blir jo litt off topic.. Så syns jeg temperaturangivelsen er dårlig hos helsport, jeg opplever de som kalde iforhold til den oppgitte temperaturen. Nå er det jo klart at opplevelse av kulde er subjektivt. Men sammenlignet med andre produsenter syns jeg helsport treffer dårlig. 

Jeg ser at Helsport med flere tester etter gammel EN-standard 13537 og ikke den nye EN-23537 (mulig det bare er nettsiden deres som ikke er oppdatert). Hvor mye det i så fall har å si kan jeg ikke svare på, men legger inn følgende sitat fra introduksjonen i ny standard 

Sitat

During the development of this part of ISO 23537, consideration was given to the need to continue to reduce inter laboratory variability of the thermal testing and a number of test parameters have been tightened as a consequence.

Dette er høyst relevant!

Min MH Phantom har T-limit -12 etter EN, noe som er litt bedre enn hva produsenten selv setter (-9). 

Legger lenke til standarden her https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:23537:-1:ed-1:v1:en

Endret av Fotogubbe
Lagt inn lenke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til oppgitt EN-rating synes jeg "loft" i cm er en nyttig indikator. Dessverre ikke mange som oppgir det, men WM og MH oppgir dette, mulig flere andre.

Hvis soveposer fra to forskjellige produsenter har samme EN T-limit og T-comfort, men hvor "loft" i cm er forskjellig, ville nå jeg ha sjekket hvorfor det var slik. Det ville gitt meg et bedre beslutningsgrunnlag ved kjøp :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.