Gå til innhold
Tober

Elektrisk varmevest - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen konkrete erfaringer med varmevest, men har sett litt på dem og tenkt litt på saken. 

Plagget veier en halvkilo eller så (med 200 g. batteri) og det er i og for seg greit nok, men når batterilevetiden er "opptil" 10 timer så betyr det at bruker du den på aller laveste nivå kan den kanskje gi 10 timer med varme deretter er den bare noe du må drasse på resten av turen for den krever stikkontakt eller bilbatteri for å lades såvidt jeg har forstått. Vesten i seg selv er vel egentlig ikke verdt så mye som isolasjonsplagg uten varmefunksjonen ? (akkurat det er en antagelse) Det kommer jo an på hvor lange turer du er på og man kan selvfølgelig ha med ekstra batterier, men de både veier endel og koster penger, og det pleier da å bli nok å drasse med seg på tur likevel. 

Konklusjon: tror de er helt konge på dagsturer/posteringsjakt hvor man sitter mye stille og kan gå hjem/tilbake til hytte med støm for å lade på slutten av dagen. På lengre turer uten tilgang til strøm tror jeg de blir kortvarig glede.  

Vil tro du har langt større nytte av en nalgeneflaske med kokende vann (skru godt igjen og legg den i et form for trekk, sokk eller lignende) Masse varme for en langt billigere penge ;)   

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.