Gå til innhold
  • Bli medlem

Koble sammen 2 pulker?


Anbefalte innlegg

Har 2 barn og 1 barnepulk. Nå er de såpass store at jeg ikke får begge oppi. Men har en liten Xcountry 130 som jeg vurderer å stroppe fast en bilstol i, så blir det komfort for begge. 

Men hvordan vil det være å trekke 2 pulker samtidig? Noen som har erfaring med hvordan man best kan feste disse sammen? Tett i hverandre eller med en viss avstand? Og hvor sinnssykt tungt vil det være å trekke 2 pulker istedenfor 1? Vi snakker fortrinnsvis preparert løype, noe kupert men ikke veldig bratt. 

PS: Har kun 1 drag. Xcountry'n kom som en pakke men siden jeg stort sett bruker kun 1 ga jeg bort nyeste drag + sele til Senior.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ofte to pulker, stor fordel. Den fremste går i sporet til den bakerste, samtidig som de ikke stikker så dypt som om en skulle lastet alt i en. I oppover bakker kan en gå to turer om det er bratt og mye sne. Ha de så tett som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stroppe fast en unge i en bilstol vil fort føre til at du bruker fortenna til bakerstemann som bremse i utforbakkene. Håper du skal du ha hjelm på ungen i den bakerste.. Bilstol i varepulk vil garantert gi velt, særlig om du bare skal ha tau mellom pulkene. Når jeg har hatt barn i varepulk har jeg lagt et reinskinn i bunnen av pulken, og så må barnet ligge oppå der for å få vekta lavest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lompa skrev:

Å stroppe fast en unge i en bilstol vil fort føre til at du bruker fortenna til bakerstemann som bremse i utforbakkene. Håper du skal du ha hjelm på ungen i den bakerste.. Bilstol i varepulk vil garantert gi velt, særlig om du bare skal ha tau mellom pulkene. Når jeg har hatt barn i varepulk har jeg lagt et reinskinn i bunnen av pulken, og så må barnet ligge oppå der for å få vekta lavest mulig.

Enig med Lompa. Det glemte jeg i forbindelse med svaret over i farten. Svaret var mer som et generelt svar på at sammenkobling fungerer utmerket. Jeg tenkte nemlig også å skrive at:

Husk på at barnepulken har en utforming med skjermen osv som gjør at barnet sitter/ligger veldig bra beskyttet mot velt, noe man ikke gjør i en annen pulk, samt at en annen pulk er vesentlig smalere enn en barnepulk og derfor mer ustabil med mindre du får godt med tyngde i bunn. Så kommer i grunn veltefaren av mange tillegggsparametere som hvor bratt/skrått osv turen går. Ellers har Lompa oppsummert med bra tiltak....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.