Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har 2 barn og 1 barnepulk. Nå er de såpass store at jeg ikke får begge oppi. Men har en liten Xcountry 130 som jeg vurderer å stroppe fast en bilstol i, så blir det komfort for begge. 

Men hvordan vil det være å trekke 2 pulker samtidig? Noen som har erfaring med hvordan man best kan feste disse sammen? Tett i hverandre eller med en viss avstand? Og hvor sinnssykt tungt vil det være å trekke 2 pulker istedenfor 1? Vi snakker fortrinnsvis preparert løype, noe kupert men ikke veldig bratt. 

PS: Har kun 1 drag. Xcountry'n kom som en pakke men siden jeg stort sett bruker kun 1 ga jeg bort nyeste drag + sele til Senior.... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går lett som en plett. Så kort avstand som mulig mellom med tau. Ellers bør du til med stag i mellom...

Det går så lett at du stadig vil snu deg for å sjekke at du ikke bare har èn pulk igjen rett som det er....

Endret av Espen Ørud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 minutter siden, Lofoten-Møring skrev:

Noen som har erfaring med hvordan man best kan feste disse sammen?

Hvis du kjenner noen som kan sveise, så ser det jo ganske enkelt ut å replikere Skjult lenke - logg inn for å se den sin egen løsning

evt bare lage i et annet materiale som vil holde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ofte to pulker, stor fordel. Den fremste går i sporet til den bakerste, samtidig som de ikke stikker så dypt som om en skulle lastet alt i en. I oppover bakker kan en gå to turer om det er bratt og mye sne. Ha de så tett som mulig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å stroppe fast en unge i en bilstol vil fort føre til at du bruker fortenna til bakerstemann som bremse i utforbakkene. Håper du skal du ha hjelm på ungen i den bakerste.. Bilstol i varepulk vil garantert gi velt, særlig om du bare skal ha tau mellom pulkene. Når jeg har hatt barn i varepulk har jeg lagt et reinskinn i bunnen av pulken, og så må barnet ligge oppå der for å få vekta lavest mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Lompa skrev:

Å stroppe fast en unge i en bilstol vil fort føre til at du bruker fortenna til bakerstemann som bremse i utforbakkene. Håper du skal du ha hjelm på ungen i den bakerste.. Bilstol i varepulk vil garantert gi velt, særlig om du bare skal ha tau mellom pulkene. Når jeg har hatt barn i varepulk har jeg lagt et reinskinn i bunnen av pulken, og så må barnet ligge oppå der for å få vekta lavest mulig.

Enig med Lompa. Det glemte jeg i forbindelse med svaret over i farten. Svaret var mer som et generelt svar på at sammenkobling fungerer utmerket. Jeg tenkte nemlig også å skrive at:

Husk på at barnepulken har en utforming med skjermen osv som gjør at barnet sitter/ligger veldig bra beskyttet mot velt, noe man ikke gjør i en annen pulk, samt at en annen pulk er vesentlig smalere enn en barnepulk og derfor mer ustabil med mindre du får godt med tyngde i bunn. Så kommer i grunn veltefaren av mange tillegggsparametere som hvor bratt/skrått osv turen går. Ellers har Lompa oppsummert med bra tiltak....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider