Gå til innhold
Annetteh

Rimelig powerbank med solcelle

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som kan tipse om en rimelig og god powerbank som lades med solcelle? Gjerne med mulighet for å lade tlf 2-3 ganger. Har noen erfaringer med ladere fra eks jula og Clas ohlson? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det korte svaret er nei.

Hvis du er ute etter en god powerbank, kan jeg anbefale Skjult lenke - logg inn for å se den, og hvis du trenger ytterligere lading, så ville jeg heller ha skaffet et solcellepanel i tillegg, eller kjøpt en ekstra powebank. Vet det er mange som er fornøyd med Anker sine. se f.eks Skjult lenke - logg inn for å se den artikkelen av forummedlemmet Isak. Er man litt fornuftig med hvordan man bruker mobil osv klarer man seg stort sett uten ekstra lading på de aller fleste turene med kort til medium varighet.

Problemet med powerbanker med solcelle er at solcellepanelet er så lite, at det tar uendelig lang tid å få ladet. typisk 50 timer pluss om man har direkte sollys og ideell vinkel mot sola.

Hvis du hadde spurt om anbefaling på en dyr, god og tung løsning, hadde jeg derimot hatt svaret klart: Denne fysaken nedenfor bruker jeg når jeg ikke trenger å ta for mye hensyn til vekt. Solcellepanelet veier 1,3 kg og powebanken ca 900 gram... Med sine 94wh er det akkurat innenfor at man får lov til å ha det med seg på fly, og har et utall forskjellige tilkoblingspunkter. Kan lades opp på ca 2 timer og 15 min på strøm. På en godværsdag i sommer testet jeg å lade opp fra nesten tomt batteri, og brukte ca 11 timer, så det tar litt tid med større panel, også...

sherpa.thumb.jpg.3c95c0c47fddee03c155a6225aa6baeb.jpg

Endret av Erlend Gudvangen Bjørkeng

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider