Gå til innhold
  • Bli medlem

Briller og kulde


Tittei

Anbefalte innlegg

Lurte på en ting. Jeg har briller, men sammen med skjerf eller buff så dugger de. Dette er et problem på vinteren. Enn så lenge har jeg tatt av meg brillene, men det er ikke særlig god løsning. Utover linser, er det andre tips til både og beskytte nese og munn, men også ha brillene på min nese 😅

Jeg vurderte skibriller, men fungerer det? Har aldri hatt det noen gang, så ingen erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slikt er j en utfordring. Til trening i kulde kjøpte jeg noen Cat vernebriller på Clas Ohlson som ikke dugger. Dog høres det jo ut som du trenger briller med styrke.
Jeg bruker linser og synes det fungerer veldig bra hele året. 
Det finnes jo ansiktsmasker med luftehull å få kjøpt men vet ikke om jeg ville brukt slikt til og fra jobb f.eks. Har litt forskjellige slike jeg har brukt til vintersykling og til det fungerer de fint. Selv om det er hull i den til pust så blir det fukt der så etter en stund blir den våt. 

https://www.xxl.no/bula-venti-neck-facemask-ansiktsmaske-unisex-gra/p/1146455_1_style?gclid=Cj0KCQjwr-_tBRCMARIsAN413WRQ5R6pDRzABkLZB3oyCffVwr_eLs0FFL2nGamiK2CZaLwgT0D-DREaAtJdEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, borgern skrev:

Slikt er j en utfordring. Til trening i kulde kjøpte jeg noen Cat vernebriller på Clas Ohlson som ikke dugger. Dog høres det jo ut som du trenger briller med styrke.
Jeg bruker linser og synes det fungerer veldig bra hele året. 
Det finnes jo ansiktsmasker med luftehull å få kjøpt men vet ikke om jeg ville brukt slikt til og fra jobb f.eks. Har litt forskjellige slike jeg har brukt til vintersykling og til det fungerer de fint. Selv om det er hull i den til pust så blir det fukt der så etter en stund blir den våt. 

https://www.xxl.no/bula-venti-neck-facemask-ansiktsmaske-unisex-gra/p/1146455_1_style?gclid=Cj0KCQjwr-_tBRCMARIsAN413WRQ5R6pDRzABkLZB3oyCffVwr_eLs0FFL2nGamiK2CZaLwgT0D-DREaAtJdEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Ja, ansiktsmaske funker fint mot dugg på brillene for meg også. Trenger ikke briller til annet enn å lese med til vanlig, men sliter med noen lure bihuler som ikke liker vintersykling og vintervinden på høyfjellet. Bruker briller med gule glass til sykling om vinteren og solbriller ellers. Jeg bruker denne:  https://fjellogfriluft.no/produkt/friluftsliv/coldavenger-pro-softshell-mask/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 1.11.2019 den 15.22, borgern skrev:

Slikt er j en utfordring. Til trening i kulde kjøpte jeg noen Cat vernebriller på Clas Ohlson som ikke dugger. Dog høres det jo ut som du trenger briller med styrke.
Jeg bruker linser og synes det fungerer veldig bra hele året. 
Det finnes jo ansiktsmasker med luftehull å få kjøpt men vet ikke om jeg ville brukt slikt til og fra jobb f.eks. Har litt forskjellige slike jeg har brukt til vintersykling og til det fungerer de fint. Selv om det er hull i den til pust så blir det fukt der så etter en stund blir den våt. 

https://www.xxl.no/bula-venti-neck-facemask-ansiktsmaske-unisex-gra/p/1146455_1_style?gclid=Cj0KCQjwr-_tBRCMARIsAN413WRQ5R6pDRzABkLZB3oyCffVwr_eLs0FFL2nGamiK2CZaLwgT0D-DREaAtJdEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Gammel tråd dette, men tenkte bare å skryte litt av de Cat vernebrillene fra Clas Ohlson som @borgern nevnte her. De passerte "ståpårødtlysmedtråsykkeloghøypulsmedhalsoghettaoppeundersykkelhjelmenutenådugge" testen. Sykt bra. De blir definitivt gode venner med sykkelhjelmen heretter. Dette har jeg kun opplevd med pinlock-visiret på helhjelmen, da uten nevneverdig puls ;-D

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.