Gå til innhold
  • Bli medlem

Black month


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse
9 timer siden, Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev:

Det måtte i så fall ha blitt black year... :-)

Eller en mellomting, kanskje? Black season = Mørketid ;)

Og uansett vet vel alle at MRSP/"Veiledende pris" = den høyeste prisen du kan regne med å finne i et eller annet kortvarig tidsrom :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Merker jeg blir noe oppgitt over alle tilbudsdagene, ukene og helgene som stadig dukker opp. Blir jo snart redd for å handle noe i frykt for at det skal komme på enda bedre tilbud så fort klokka passerer 00.00...

Noen butikker har så ofte "tilbud" og "salg" at de kunne like gjerne bare satt prisen som fastpris...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kristian J. Vabø, bare ordene "tilbud" og "salg" øker salget selv om tilbudet reelt sett ikke er et tilbud. Det man kan gjøre er å sjekke på prisjakt på "tilbuds"varene, så ser en raskt om varer på salg i en butikk virkelig er billig - av og til ja andre ganger nei. Jeg har mange ganger sjekket salgsvarer fra ulike nettbutikker på prisjakt og funnet det mye billigere andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fjellkaren skrev:

@Kristian J. Vabø, bare ordene "tilbud" og "salg" øker salget selv om tilbudet reelt sett ikke er et tilbud. Det man kan gjøre er å sjekke på prisjakt på "tilbuds"varene, så ser en raskt om varer på salg i en butikk virkelig er billig - av og til ja andre ganger nei. Jeg har mange ganger sjekket salgsvarer fra ulike nettbutikker på prisjakt og funnet det mye billigere andre steder.

Bruker nettet og hjelpemidlene som er tilgjengelig der svært mye når jeg jakter priser, så er klar over dette.
Poenget var mer at varer på allerede gode og reelle tilbud, kan komme på enda bedre tilbud kort tid etter.. Blir litt som å drive med aksjer snart dette. Har man is nok i magen til å handle når det er lavt, eller vil man satse på at det blir lavere neste uke?!

Handler jeg noe nå, så sjekker jeg ikke det produktet noe mer på nett på en stund. Prøver hvertfall så godt jeg kan. Gjorde det samme når jeg handlet bil for noen år siden, fjernet alt av lagrede søk og gikk ikke inn på Finn.no på flere uker, for kan banne på at en tilsvarende lik min bil hadde kommet for salg, med mer utstyr, lavere km og til bedre pris :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 1.11.2019 den 11.02, Kjell Iver skrev:

Blir det mer fjollete enn det?

image.png

Nei det skal godt gjøres.  Black Friday ble til Black weekend  og så til Black week, og nå altså Black month hos G-sport. ....  Fremtiden ser da ....eh...mørk ut.....

Samtidig observerer man de som går helt mot strømmen (er litt pk), eller bare litt- og sånn akkurat passe mot strømmen (frir til de som syns det hele er for dumt, men som bare må handle litt de også):

Noen eksempler:

------------------
fra: www.bushcraftbutikken.dk

Fuck Black Friday
Fredage skal bruges i skoven og ikke i kø i en butik for at købe tvivlsomme tilbud på vare som butikkerne har svært ved at
sælge til daglig....Derfor holder vi helt lukket i butikken fredag den 29. nov og tager i skoven i stedet og du er inviteret. Vi holder
bålhygge i vores bålhus i Jyderup skov[....]

------------------
fra reklame mail  fra varusteleka.com:

"Buy shit you don't need with money you don't have!
Black Friday is here again, and boy do we have a campaign for you! So many products, with such ridiculous prices! Don't even think about it,
just go and buy some stuff you don't need! Our post office's strike also ended, so there is no reason not to order!"
------------------ 

fra: www.vpg.no

Blakk Fredag-vettreglene!
1. Ikke kjøp ting du ikke trenger bare fordi det er billig, benytt sjansen til å kjøpe ting du uansett har tenkt å skaffe deg.
2. Ikke bruk masse penger du ikke har. Vær forsiktig med kredittkort og betalingsutsettelse.
3. Unngå å kjøpe dårlige produkter kun fordi det er billig. Gjør heller gode dealer på kvalitetsvarer som varer lenge.

-----------

og som et PS: "Black Friday har kommet til Norge og resten av Europa for fullt, men i handledagens hjemland dør butikkene som fluer. Krig&Fred tar pulsen på butikkdøden, netthandelen og alt det der svarte" radio.nrk.no/podkast/krig_og_fred

:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Så er vi der igjen... Noen drar ned rullegardinen eller går en tur, andre jakter på gode tilbud...og noen butikker setter opp prisene for å kunne sette de ned igjen

www.prisjakt.no/tingene-som-far-høyere-pris-i-smug-før-black-friday

intet nytt under solen altså (sa han, mens han selv la inn prisvarsel på et par produkter)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig shoppa med julegaver og alt! November er fy for meg. Tror butikkene ser særlig en gevinst ift årstiden, som stresser fra før pressa folk til å handle på impuls. Ikke akkurat forbrukermakt denne bartemåneden. Noe å ta tak i for de som er høyt på strå politisk, synes jeg. Markedskreftene klarer det hvertfall ikke.

 

 

Endret av Myriameter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.