Gå til innhold
  • Bli medlem

Johnsens turlogg Sele til Hellestø med nye sko.


REJOHN

Anbefalte innlegg


Vindstille...

PA315475.JPG
Torsdag har til nå ikke vært turdag. Denne uka så jeg ikke syn på å ta en tur på onsdag, og satt hjemme hele dagen. Det er til å bli sur av, så torsdag tenkte jeg på tur.

Nye sko var årsaken til at jeg ville på tur. På XXL fant jeg et par Salomon sko til nedsatt pris. Forrige uke fikk jeg skikkelige gnagsår på helen – av nye Salomon sko. De andre skoene kjentes ut til å være mer like de jeg alt har slitt ut.
PA315493.JPG
Jeg tror det vil være greit å ha med et par litt stivere sko til Puerto Rico i januar/februar i tillegg til joggesko. Helst ikke nye sko som gir gnagsår.

Det hadde vært greit å teste de nye skoene på en kort tur – med mulighet for å snu om skoene skulle gi problemer. En tur fra Sele havn og nordover virket som en god plan.

Bestyrerinnen var på tur med venninner, og Magnar var også alene. Skulle jeg spørre om han ville være med? En kjapp telefon ga positivt svar. Magnar ville gjerne være med på en kjapp tur langs stranden.
PA315495.JPG
Magnar var opptatt med å rydde, men ville komme ned rundt 12. Siden vi bare skulle på en kort tur var det ikke noe problem.

Litt over 12 var vi på farten mot Sele havn. Det var ganske mange andre biler på parkeringsplassen. Ikke slik at det ble 17. mai tog mot Hellestø, men vi var ikke alene på tur – en torsdag.
PA315502.JPG
Det gikk greit fra start – med nye sko. De hang litt på helen, men det har alle Salomon skoene jeg har hatt. De nye skoene kjentes likevel bedre enn de jeg hadde brukt på forrige onsdag.

Magnar hadde anskaffet ny telefon, med skikkelig bra kamera. Han kunne ikke la være å ta bilder. Det ble noen stopp bortover mot Hellestø.

Nå var forholdene for bra bilder så avgjort til stede. Feistein fyr gir god bakgrunn og strand og hav er alltid greit.

Værmeldingen var litt «både og». Vi hadde skyet vær over oss, men det var sol lengre nord. Ute i havet hang det mørke og tunge skyer. De kom sakte inn mot land.
PA315505.JPG
Det som ikke var så vanlig, var vinden. Eller rettere sagt mangel på vind. Vimplene ved hyttene både på Sele og Hellestø hang rett ned. Det kan ikke være mange dagene i året det omtrent ikke er vindpust her ute, med nordsjøen rett inn. Størrelsen på bølgene viste at det hadde blåst for ikke så lenge siden.

Jeg kan nok ha opplevd vindstille på stranden en gang eller to, men ikke så jeg husker det. Det må i så fall ha vært noen år siden.
PA315509.JPG
Det er ikke spesielt langt mellom Hellestø og Sele havn. Selv om vi går begge veier blir turen ikke stort lengre enn 6 kilometer. Vi brukte 1 1/2 time, men da hadde vi en del stopp for å ta bilder.

Det kan være at underlaget gjør forskjell på hvor lett det er å få gnagsår, men på mykt underlag, som sand og mark, gikk det helt greit. Da kan det se ut som om jeg har et nytt par Salomon sko til bruk i «Syden».. Og et par nye sko som bare kan kastes...

Les hele artikkelen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.