Gå til innhold
Fotogubbe

Tørking av stangkanaler telt

Anbefalte innlegg

Kan jeg spørre hvilke telt det er snakk om?

Jeg har fjellreven telt, Abisko Serien, og det virker som at stangkanalene er laget av ett pustende materiale som ikke vil holde fukt innestengt under tørking.

Jeg skal dobbeltsjekke påstanden min når jeg får kjangs.

Men jeg ser for meg at stanganaler i helt tett materiale kan være veldig vanskelig å tørke ut ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Fotogubbe skrev:

Skjult lenke - logg inn for å se denEt Helsport Ringstind Pro. Det var fukt nok i kanalene til at kluten ble våt etter en runde gjennom stangkanalen. Ble litt overrasket da jeg aldri før har sjekket dette. Stort problem? trolig ikke :) 

Vel. Det oppstår jo mugg på teltet om man ikke får tørket det skikkelig før man pakker ned 🤷‍♂️
Det vil man jo unngå for enhver pris.

Ved næremere ettersyn er jeg usikker på om materialet i kanalene på Fjellreventeltet er vanntett eller ikke.

Jeg har aldri tenkt over det, men etter en skikkelig våt tur vil jeg anta at det kan være mye vann igjen som er kjempefin grobunn for mugg. Kanskje det har noe å gjøre med måten jeg henger teltet opp på, eller at det ikke er tette sømmer i «stangposeenden» som gjør at vannet renner ut og det blir tørt 🤔

2 timer siden, Terka skrev:

Søren og! Har teltprodusentene holdt denne problemstillingen skjult for oss i så mange år?? 

Jeg tror det er beskrevet i alle bruksanvisninger, viktigheten av at teltet er helt tørt før man pakker det vekk over lengre tid. Det har hovedsaklig med vekst av mugg/sopp å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Espen Ørud skrev:

Med mindre du har telt der stank-analen har "sokk" i den ene enden og kun kan monteres fra èn side...

teiper fast fillebiten til stangen, slik at den blir med ut igjen når man dytter ut stangen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.