Gå til innhold
tshansen

Dagens Video, med muligheter for konstruktiv kritikk/tips

Anbefalte innlegg

Her er en tilsvarende film jeg laga for 6 måneder siden. Jeg har brukt mye tid på å lære meg hvordan man kan formidle mer ved å filme mindre, om det høres fornuftig ut. 

Personlig bruker jeg mye av tiden på å filme opplevelsene mine rundt motorsykkel, men jeg merker at natur og friluft blir en nesten like stor del av det. Å det er et utrolig spennende format å formilde i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dere bruker youtube, eller vimeo for den saks skyld... Hva søker dere etter? Er det noen av dere som har tenkt over hvordan dere bruker de forskjellige film tjenestene som er på nettet? 

Jeg ser at jeg ofte bruker det veldig aktivt når jeg søker etter erfaringer på et produkt jeg ønsker å kjøpe, eller løsninger på hvordan man gjør forskjellige ting osv. Mulighetene er jo ubegrenset (virker det som) 

Veldig ofte har jeg foretrukket å se turer formidlet i bildeform, for da kan jeg på en måte være litt på tur i eget hode også. På film, må man liksom treffe hele veien med historie, bilder, vinkler osv. Å kjeder du seer har du lite å redde deg inn på, sammenlignet med et referat som er skrevet å vist fram med bilder. Da kan man liksom skippe teksten å heller være på sin egen tur med de visuelle intrykkene som blir formidlet i bildet.

Jeg henter mye inspirasjon fra andre og prøver å hente ut de tingene som andre gjør bra for å putte inn i egne filmer. Men hva ønsker folk å se? Er det utsikt eller naturopplevelser, er det alle utfordringer man ofte møter i camp? matlaging på tur? en helhet av alt? eller er det stort sett reviews av produkter? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
40 minutter siden, Emanuel Desperados skrev:

Bruker du utelukkende gopro  gjennom begge filmene? Man trenger absolutt ikke holde seeren opptatt med skravling gjennom hele videoen. Denne varianten er mye mer behagelig, så bra jobba ja

Nei, den øverste og nyeste filmen mixer jeg mellom Sony a6400 og GoPro 7. I den siste filmen, og den eldste er det utelukkende brukt bare GoPro. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider