Gå til innhold
  • Bli medlem

Skallbukser i kort/short-modell?


Fjellfyren

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kommer fra et sted hvor det regner en del av og på og har til nå hatt glede av lette og enkelt pakk-bare skallbukser.
Mitt største problem er at jeg ikke er den høyeste fyren og er rundt 170cm høy og har da til gjengjeld kortere ben enn de andre som bruker tilsvarende standardstørrelser.
Får da høy slitasje på buksebenene på skalltøyet mitt og det kan være litt ukomfortabelt i bruk da buksene er for lange.

Lurer derfor på om det er noen her inne som har noen tips/erfaringer med merker som selger skallbukser i short model eller med kortere benlengde?
Hvis noen kjenner til noen merker som også har god vannsøyle/gore-tex er jeg veldig takknemlig for anbefalinger!


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marmots Precip-serie er jo ikke GoreTex, de har sin egen membran som sikkert er et hakk dårligere. Men de har ofte blitt kåret til beste kjøp - dette er rimelige klær, som fungerer greit nok.

Jeg kjøpte en Precip Full Zip bukse, som jeg er fornøyd med - det er flott å kunne ta på og av buksene uten å måtte ta av det du har på føttene :)  Størrelsene er nordamerikanske, og derfor minst et halvt hakk større enn tilsvarende nordiske plagg. Min i XL hadde XXL-lividde som jeg måtte sy inn et par tommer på, og litt for kort benlengde - så når den er slitt ut, blir det nok en Long L i handlekurven.

Og de lager altså Short også, ser ut som Outdooreksperten har 25% rabatt nå: https://www.outdoorexperten.no/p-45954-marmot-precip-eco-full-zip-pant-short.aspx :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.