Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten hund med på tur- tips til sekk?


Twix

Anbefalte innlegg

Jeg har en aktiv og ganske utholdende bichon frise (5 kg) som jeg tenker å ta med på langturer fremover. Hun er ikke voksen enda (og tross alt en liten rase) så jeg trenger en sekk som jeg kan bære henne i de gangene turene blir ordentlig lange. Er det noen med hund som kan anbefale en sekk som hunden fint kan passe oppi og som passer til det formålet? De jeg har sett i dyrebutikker hittil er av veldig dårlig kvalitet og sitter vont på ryggen. Vurderer å kjøpe en dagstur sekk og så bygge opp i bunnen slik at hun kan ha et fast underlag å sitte på. Sekken må vel også kunne snøres, slik at hun kan sitte å se ut. Jeg må vel også finne en løsning, slik at hun ikke har mulighet til å hoppe ut om hun skulle finne det for godt.

Noen med tips eller erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Bokhylla skrev:

Jeg har en Bichon Havanese og har bare brukt en vablig tursekk fra Bergans. ikke ofte det har vært behov for det, men på vinteren på ski er det ofte greit. Synes de med åpning i topplokket funker best 😄

Å så flott! Hvor stor sekk har du brukt? Og hva bruker du til å bygge i bunn? Har du brukt no form for "sikring" så hunden sitter "fast"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Twix jeg har stort sett brukt dagstursekken min som er ca 40 liter eller noe sånt. Da har jeg plass til litt turgreier og. Har brukt ligge et reinskinn elelr nå øverst så det blir mykt for hun å sitte på. Har og en sekk på rundt 30 liter som hun får plass i, men da blir det mindre plass til mine ting. Men greit p vite at om hun skulle skade seg eller nå, er det lett for meg å få henne med.

Har ikke brukt noen form for sikring, men øvd en del først ved å ha sekken på magen og gå litt rundt/bøye meg etc. Hun koser seg veldig oppi der om vinteren i allefall- ser kun det lille hodet som stikker opp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.