Gå til innhold
Pettit

Er så ræva på pakking...

Anbefalte innlegg

Jeg var på «solotur» her nå for litt siden. Min sekk veide 19 kg inkludert alt vann jeg trengte for et drøyt døgn og vin og klatreutstyr (sele, sko og kalkpose). Da hadde jeg med Exped Orion II Extreme (3,2 kg) downmat 9LW og dunpose på en drøy kilo. Og en diger dunjakke og skallbukse i tillegg til ullundertøy og en skalljakke. Var fint vær med noe utrygt for regn. Og en del vind. 

Hadde ikke med noe øks eller sånt. Kun jetboil og en del mat og snop. Og varmt tøy. Liker ikke fryse. Tykker sokker, hansker og lue er et must. Og sjokolade. 
Hadde alt inni sekken på 85 l  

Mista drøye 3 kg før jeg kom meg hjem 👍🏻 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Pettit skrev:

Klarer ikke velge mellom bamse og stol. Bamse er multibruk, som beskyttelse under oppblåsbart underlag og digg å strekke seg på foran bålet. Og stolen er dødsdigg når jeg vil sitte foran bålet 😀😀 

og Ulvang genseren er stor og tung, men hører veldig med for meg. Deilig å tusle rundt i og fin som hodepute 

Hadde droppa stol. Bamse også. Z-lite er lettere og tar mindre plass. Samtidig er den mer fleksibel da den kan brukes i forskjellig lengde og tykkelse. Jeg har bamse selv og den er gull, men er himla mye å bære på.  Livet med Z-lite er mye enklere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Pettit skrev:

Z-lite er veldig fin. Og 250g lettere. Skal ha den i bakhodet. 
Men droppe stol?? Elsker stolen min. Helinox Ground chair ♥️♥️

Ser den. Jeg har stoltrekk til min downmat og har det kun med om jeg skal gå kort. Sånn 2-3 km for å glampe. Veldig glad i den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
52 minutter siden, Pettit skrev:

Skiller 5g på chairkit og stolen min 😜

Ja og jeg bruker kun for glamping. Om ikke stol, så Z-lite. Kan godt bære med meg ekstra på korte turer. Men ikke tur-turer. Er forskjell på om jeg skal sløve i en camp eller forflytte meg. Jeg har med alt for mye på tur selv. Men prøver å tenke minimalistisk. Jeg er ikke redd for å bære, men for tungt er ikke bra for kroppen på lengre turer heller. Man skal være sterk nok for å bære dette også. 

Selv synes jeg det ser ut som alle får plass til mer enn meg og i mindre sekker. Men jeg har ofte mer klær, som kan ta større plass men veier mindre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Pettit skrev:

Mange gode innspill her. Men vedr chairkit, er det behagelig å sitte i? Og er det noe dere drasser med dere foran bålet på samme måte som en evnt stol? 

Bålet helst ikke 🙈 synes det blir så stygge sår. Men er det bålplass og kaldt, så er bål helt fint. Da bruker jeg Z-lite. 

Elsker å sitte i min chairkit. Sitter, henger, ligger. Det er flere variasjoner med dette siden man kan velge å ha den som stol eller sofa’ish.  Thermarest sin trekker er også genial mtp at den er lett og fleksibel. Men den er uten trekk til underlaget. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.