Gå til innhold
  • Bli medlem

Tilpasning av for store randonee sko


guffen2015

Anbefalte innlegg

Tok sjansen på å kjøpe meg et par Tecnica Zero G Scout i størrelse 27 i går. Foten min passer best størrelse 26,5 men tenkte at jeg kan tilpasse med tykkere sokker. Det uforutsette var imidlertid at jeg må flytte bakbindingen noen millimeter; var sikkert på at den drøye centimeteren jeg hadde å gå på skulle holde, men nei. Mine gamle Dynafit Tlt 6 er tydeligvis kortere i sålen.

Oppdaget i dag at det finnes innersko å få kjøpt som er tykkere enn den som fulgte med Tecnica skoa. Et par Intuition liner MV får jeg for ca. kr. 1200. Noen som har erfaring med slike liners? Er de verd pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intuition er gode og varme men de må passe som alt annet. Kjøpte nye scarpa maestrale med Intuition liner men endte opp med å måtte bruke intuition lineren fra mine gamle scarpa f3 sko i meastralen. Med ny lineren kom en eller annen nerve i klem som førte til store smerter. Greide ikke å skjønne hvor de klemte og fikk ikke rettet på det. Har alltid satt stor pris på varmen i Intuition lineren. Barna har Intuition linere i sine Slalomsko og de fryser ikke på bena selv etter en hel dag i bakken. 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt tlt 6 i 4-5 år og sjelden vært kald på beina. Har bare brukt dem i kystnære strøk så det har neppe vært under -15. 

Er det bare varmen som skiller Intuition liner MV fra de som normalt følger med skoa? Eller tilpasser de seg bedre, er stivere...?

 

Endret av guffen2015
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Terka skrev:

Zero G Scout kommrer vel med sin egen Tecnica liner som er sammenlignbar med Intuition Pro Tour?

Jeg gikk for nye linere til skoene; Det ble Intuition Pro Tour MV. Disse var merkbart tykkere enn de jeg fikk med skoene (MV er tykkere en LN). Jeg har kjøpt skoene brukt (oppgitt til brukt 3 gang - noe som gjerne kan stemme da de ser ubrukt ut) noe som gjør at de originale linerne er tilpasset forrige eiers fot. I tillegg var de romslige på min fot så jeg vurderte at det var nødvendig med tykkere liners. 

Fikk de nye linersene tilpasset på Citty Summit Tromsø i dag. De utvidet til ekstra plass til mitt store grunnledd på høyre stortå (sparka en mp i leggen i militæret) noe som tidligere har ført til irritasjon på leddet. Skoene føltes til slutt veldig bra på føttene i butikken. Håper det vil gjøre det i fjellet også. Har også en drøm om at skoene skal medføre mindre problemer med melkesyre på forsida av låra på nedturene.

Takk for innspill torese og tarka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.