Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntette pakkposer


Anbefalte innlegg

Etter en grundig inventarsjekk ser jeg at jeg nå må gå en ny runde på vanntette pakkposer før vinteren kommer. Har i dag fra poser fra Helsport og UL- pakkpose fra exped, men ingen av disse er tette lenger etter flere års bruk. Har egne poser som brukes til hundemat når bikkja bærer kløv, og andre poser til klær, mat og drivstoff i sekk og pulk. Alt må nå erstattes med nytt, så hva gir best valuta for pengene der ute om dagen og hvilke bør man styre unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

litt stiv pris med 539 kr for en pose syntes jeg, men ser addnature har de på tilbud til 389 kr nå. Trenger forsåvidt ikke ventil på posene, så da er det muligens rimligere med standard utgaven. Merker at det siver luft ut av sømmene ved pumpbagen jeg har i UL varianten fra Exped. Du har ikke hatt det problemet på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting å være oppmerksom på, er også låsen på disse posene. Noen er vriene å både å opp og igjen spesielt når det er kaldt. Mens f.eks. de på en Ospreypose jeg fikk nylig, var kjempelette. Det kan ha sitt å si når man har kalde, stive fingre, og trenger å få fatt i varmeposene man har inni…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg kan legge til at jeg har en stk. kraftig pose, og det er en vanntett kompresjonspose fra Exped. Veier litt ekstra, men soveposen synes jeg er grei å ha tørr altså ;) 
Ellers bruker jeg mest poser av vanntett stoff, men uten vanntett/lufttett åpning, jeg synes det er lettere å pakke ned poser som er «løsere» og ikke fanger luft, litt avhengig av hva som skal oppi såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.