Gå til innhold
  • Bli medlem

Slapp i strikken!


TonePåTur

Anbefalte innlegg

Hei! Eg ser at strikkene på innerteltet mitt (dei som fester innerteltet til ytterteltet nederst, ikkje oppe i takhøgde) er blitt i slakkaste laget, som igjen fører til at innertelt legger seg nedover og inn mot midten av teltet og fører til irriterande fukt og kondens på utstyr og sovepose. Nokon som har eit godt tips? Må eg sy på nye? Kan fortelle at telt og innertelt har fått god behandling etter kvar tur helt siden innkjøp; blir då separert og tørka kvar for seg!

Anyone?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prøve å justere teltet i bredden som nevnt.

Det er også mulig å stramme strikken ved å korte den inn litt ved å brette ene siden av strikken dobbel og sy i noen sting. Eventuelt bare lage en knute på ene siden av strikken for å korte inn. Digital tegning er ikke  min styrke, men muligens bildet nedenfor viser hva jeg mener (Innertelt på venstre side). NB. stingene mine gikk vist helt gjennom, men mener detikke skal sys gjennom nederste del.teltstrikk.png.40a2f257ee60d9c9ff5e45ec0a52136d.png

Endret av Jan Erik Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TonePåTur skrev:

Viss det er å sy på ny strikk, da kan eg jo like gjerne gjere det sjøl. Å sende det i posten blir no ein dyr affære..😜

Du sender bare innerteltet om det er der strikkene er slappe. Hør med Helsport. De har en super service 😀👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gittiamo skrev:

Du sender bare innerteltet om det er der strikkene er slappe. Hør med Helsport. De har en super service 😀👍🏻

Godt mulig helsport sender nye strikker om man spør om det også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.