Gå til innhold
  • Bli medlem

Steikepanne til bål


can

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om ei brukande?

kjøpte for ei stund sia ei ny trur den heiter gourmet ett eller anna, tjukk bunn så maten ikkje skal svi seg så lett fast.

Prøvde den for fyste gong no i helga på ein jøtul 602.

Enten gjorde eg noke feil eller så var det noke anna gale pga eg har aldri opplevd maken.

Maten klistra seg jo praktisk talt til panne, eg steikte flesk, brukte smør og så det skulle jo vært smør på flesk, blei ikkje bedre akkurat når egga skulle steikast for og sei da sån.

Men uansett, må ha ei ny til kombinert bål og primus, noken som har erfaring og dela?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også bra erfaringer med IKEA-pannene i forskjellige størrelser. Og akkurat at du kan handle en pakke med flere størrelser gjør at jeg oftere treffer blink med en av de til tur. 

Når det er sagt så har jeg brukt veldig mye av den firkanta panna til Eagle (?) de siste årene. Det fine med den er at det går akkurat to brødskiver oppi når jeg lager ostesmørbrød. Det blir dermed også perfekt omelett til 2 skiver. I tillegg maksimal passform for 4/5/6 pølser avhengig av tykkelse. Har stort sett en sånn i sekken hele sommeren og bruker den på kvistbrenner, bål og gassbluss...

 

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trangia Gourmet du har? Har den selv og er den jeg har brukt klart mest. Holdt siden 2003. Greit å smøre inn teflon med olje før første gangs bruk og innimellom. Brukt min mest på brenner men også på bål. 

Har også to panner fra Eagle. 21cm og 24cm bålpanner. Fine panner som ikke koster alle verden. 21cm har teflon så må passe på varme. Kombi av stål og kobber leder varme veldig godt. Setter du den på en tyipsk 3000w primus på full guffe brenner du belegget. 24cm er uten belegg. Brant inn tynt oljelag er par ganger før bruk og stekte bacon og fett for å lage litt nonstick effekt i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trangia gourmet ja, eg har nok ikkje smort ho med noke som helst, så mulig da er da som er feilen, ikkje veit eg. Litt skeptisk til plastbelegg på bålpanner som IKEA panna, men viss ein er litt forsiktig så går da vel kanskje.

Ellers får eg finna meg ei anna, panna alltså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde koscher var noke for jøda, men eg har lest i nye testamentet. Og har unngått avkutting av både da eina og andra.

Neida, tolker deg som at teflon på bål ikkje er brukande, er det da du prøve og sei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, frankdrebin skrev:

ikke teflon på bål. Det er ikke koscher. 
Jeg har en eagle-products stekepanne som funker helt fint, men det er ikke noe skøytebane, nei.
 

Fungerer jo godt med teflon på primus , og den flammen er vel varmere enn bålet. Ikea panna mi tåler både bål og soto muka primusen min

https://www.ikea.com/no/no/p/oumbaerlig-stekepanne-10292098/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.